BMW X5 xDrive45e devine modelul plug-in hybrid cu cea mai mare autonomie electrică din portofoliul constructorului german. A doua generaţie BMW X5 cu tren de rulare electrificat combină un motor pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, ce include tehnologia TwinPower Turbo cu cea mai nouă tehnologie eDrive. Puterea sistemulului a crescut la 290 kW/394 CP, o evoluţie sesizabilă în ceea ce priveşte autonomia electrică şi o reducere semnificativă a consumului de combustibil şi a emisiilor CO2 în comparaţie cu modelul anterior.
Impresionant pentru cea de-a doua generație a modelului plug-in hybrid o reprezintă combinarea plăcerii condusului în regim pur electric cu versitalitatea specific unui Sports Activity Vehicle. Prin aceasta, noul X5 xDrive45e oferă calităţi optimizate în ceea ce priveşte dinamica şi eficienţa. Cu o autonomie electrică de 67 – 87 de kilometri în noul ciclu de testare WLTP sau aproximativ 86-97 km* conform ciclului NEDC, datele obţinute faţă de predecesor au crescut de peste trei ori, în timp ce consumul mediu mixt şi emisiile CO2 ale noului model au fost reduse aproape la jumătate. Sistemul utilizează un motor de 3,0 litri, pe benzină şi cu şase cilindri dispuşi în linie, ce dezvoltă 210 kW/286 CP, din actuala familie de motoare BMW EfficientDynamics, şi a patra generaţie a tehnologiei eDrive.
Un motor electric cu o putere de 83 kW/113 CP, o baterie litiu-ion cu o capacitate energetică brută crescută la 24,0 kWh (21,6 kWh brut) şi electronică de putere dezvoltată suplimentar pentru gestiunea inteligentă a energiei oferă sistemului plug-in hybrid al BMW X5 xDrive45e caracteristici de performanţă unice, precum şi un nivel impresionant de eficienţă. Împreună, cele două propulsoare generează o putere a sistemului de 290 kW/394 CP, alături de un cuplu maxim al sistemului de 600 Nm. Motorul termic şi cel electric îşi transferă puterea către o transmisie Steptronic cu opt trepte din cea mai recentă generaţie şi către sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive. Astfel, cuplul este transferat la toate cele patru roţi când se rulează în regim pur electric, dar şi când se utilizează motorul termic sau ambele propulsoare: aceasta asigură în orice moment o plăcere a condusului sportiv şi performanţe off-road superioare pe trasee neasfaltate. Noul model are nevoie de 5,6 secunde pentru a sprinta de la 0 la 100 km/oră, ceea ce înseamnă mai rapid cu 1,2 secunde faţă de predecesorul său, în timp ce viteza maximă oferită este de 235 km/oră.
Totodată, volumul portbagajului este mai mic cu aproape 150 de litri, ajungând la 500 de litre, un volum de 17.20 litri fiind disponibil dacă spătarele locurilor din spate sunt rabatate. În ce privește conectivitatea, o selecție vastă de dotări este oferită, alături de noi servicii digitale, acestea fiind orientate specific către mobilitate electrică. Suplimentar, toate sistemele de asistare a condusului dezvoltate pentru modelul Sports Activity Vehicle, precum şi opţiunile pentru îmbunătăţirea confortului şi ambianţă interioară de lux sunt disponibile şi pentru noul BMW X5 xDrive45e. Echiparea standard include şi avertizare acustică pentru pietoni. Când rulează la viteză redusă în regim electric, un sistem de difuzoare emite un sunet distinctiv generat special pentru modelele BMW electrificate, care stabileşte o prezenţă acustică fără a afecta confortul acustic al pasagerilor. Mai multe detalii sunt disponibile AICI.