Bentley Motors sărbătorește cea de-a 70-a aniversare a fondării propriului departament de design la sediul din Crewe. Primul vehicul proiectat la Crewe a fost R-Type Continental (1951), care a fost responsabilitatea lui John Blatchley (Head of Styling).
Experiența anterioară a lui John a fost la Gurney-Nutting (Designer-Șef), carosierii responsabili de emblematicul “Blue Train” al mărcii britanice. Este un moment în care el demonstrează (deja) un simt deosebit al proporției și formei. Când a fost fondat în 1951, responsabilitatea departamentului de proiectare era comunicarea ideilor și propunerilor de proiectare. Totodată, el trebuia să împărtășească viziunea lor cu alte departamente.
Începutul
Viziunea asupra noilor modele se realiza cu ajutorul schițelor de design, adevărate opere de artă în acuarelă. Erau pictate manual, fără posibilitatea (modernă) de a da click pe butonul ”Cancel” în cazul unei greșeli. Ulterior, imaginile erau reproduse în desene tehnice, cu secțiuni de-a lungul caroseriei pentru a descrie producătorului de modele forma mașinii. De asemenea, în acuarelă erau reprezentate înălțimi laterale, față, spate și în plan.
“Este o onoare pentru mine să conduc evoluția design-ului Bentley, mai ales după atâtea decenii de design rafinat. Aici au fost create numeroase modele emblematice, mașini frumoase care au trecut testul timpului. Sunt vehicule care ne oferă inspirație de stil și în prezent”, spune Andreas Mindt (Director Design în cadrul mărcii). “Echipa noastră de designeri este angajată acum în crearea primului vehicul electric al mărcii”, completează Mindt.
Prezentul
Producătorii modelelor de astăzi urmează aceleași procedee ca în anii 1950. Pentru a vizualiza desenele, un cadru metalic este acoperit cu un material maleabil și modelat ulterior cu precizie. Măsurătorile sunt apoi luate din model și verificate încrucișat pentru a se asigura că desenele au fost respectate. Astăzi, sistemele de măsurare și echipamentele Bentley permit evaluarea rapidă a modelelor tridimensionale cu precizie de sutimi de milimetru.
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal AICI