Ferrari a prezentat 296 GTB, cea mai recentă evoluție a berlinettei cu două locuri și motor central din spate. Lansarea, difuzată pe canelele web ale mărcii și rețelele sociale, redefinește conceptul de “distracție” la volan, garantând emoții pure.
Modelul 296 GTB inaugurează o revoluție autentică pentru marcă, întrucât introduce un nou tip de motorizare. Pentru prima dată – din 1967 încoace – un vehicul Ferrari este echipa cu un propulsor cu șase cilindri. Alături regăsim și o unitate electrică capabilă să livreze 122 kWh, oferind mașinii performanțe de neimaginat. Numele mașinii – GTB (Grand Turismo Berlinetta) – a fost ales de constructor pentru a sublinia importanța noului motor.
Tradiție și design sportiv
Motorizarea aleasă de constructor deschide o eră V6, aceasta avându-și originea în experiența în cei 70 ani de motorsport. De fapt, primul Ferrari V6 a debutat pe un monopost Dino 156 F2 (de 1500 cc) din 1957. A fost urmat în 1958 de versiuni cu cilendree mai mare pe prototipurile 196 S și 296 S. Totodată, prima mașină care a avut un V6 montat central în spate a fost un 246 SP din 1961. O mașină care a câștigat Targa Florio în anii 1961 și 1962.
Design-ul său sportiv și dimensiunile compacte subliniază modernitatea acestui vehicul excepțional, o referință la modelele 250 LM din 1963. Mașina constituie o îmbinare perfecta între simplitate și funcționalitate. La fel ca în cazul SF90 Stradale, modelul 296 GTB este disponibil și cu pachetul Asseto Fiorano. Un design obținut prin dorința Centrului de Styling de a redefini identitatea berlinettei, oferindu-i o linie compactă, cu aspect modern.
Arhitectură curată
Datorită ampatamentului scurt, 296 GTB este cea mai compactă berlină care a ieșit de la Maranello în ultimul deceniu. Configurația tipică Berlinetta fastback a fost abandonată în favoarea unei arhitecturi a cabinei cu volum impunător. Un efect combinat cu ampatamentul scurt și aripile foarte musculare, parbrizul în stil vizor și un ecran spate vertical. Forme care oferă cabinei o siluetă extrem de original, care domină percepția generală a mașinii.
Arhitectura impecabil de curată și simplă a modelului 296 GTB apre a fi desenată dintr-o singură trecere. Nu există efecte optice artificiale concepute pentru a ușura volumele mașinii, nici contraste puternice de culoare. Formele sale curate și volumele interconectate sporesc caracterul sportiv fără compromisuri al 296 GTB, amintind de tradiția mărcii. Modernitatea sa excepțională face referire la modelele FERRARI din anii 1960, o semnătură a simplității și funcționalității.
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal pentru mai multe informații AICI