Girard-Perregaux a prezentat primul ceas de dicat constructorului britanic Aston Martin. Ediția îmbină expertiza orologeră a mărcii elvețiene cu cunoștiințele tehnice ale Aston Martin despre lux și performanță. Două mărci care demonstrează pasiune pentru măiestria rafinată și care împărtășesc cunoștiințele despre design, materiale și tehnologie.
Acest model celebrează iconicul ceas de buzunar Three Bridges (secolul XIX) într-un linie contemporană și foarte detaliată. Un exemplu este cureaua, realizată din piele neagră de vițel și cauciuc cu aliaj (cauciuc injectat cu aur alb). Design-ul curelei este menit să evoce participarea Aston Martin la cursele celebrele din anii de glorie ai automobilismului sportiv. Ceasul este realizat cu proporții bine definite, un deliciu pentru cei acre apreciează estetica formelor.
Despre estetica formelor
Carcasa de 44 mm a Toubillon-ului cu Three Flying Bridges Aston Martin este produsă din titan de gradul 5. Un aliaj hipoalergenic selectat de constructorul briatnic pentru greutatea sa redusă. Un alt material este DLC-ul negru, acesta oferind ceasului un aspect estompat și elegant. Interesant, titanul a fost descoperit în Marea Britanie (1791) de preotul William Gregor, în același an cu fondarea Girard-Perregaux.
Cristalul de safir completează carcasa, ceasul beneficiind de o bună lizibilitate. Mecanismul este așezat între cele două cristale, oferind aparența unei plutiri în aer. Cele trei punți – o semnătură pentru marca orologeră – sunt realizate din titan tratat cu PVD negr, cu unghiuri polișate. Design-ul conferă ceasului un aspect aerisit, oferit priveliști spectaculoase asupra componentelor mecanismului, de obicei ascunse vederii.
Construcție mecanism
Manufactura orologeră are o lungă istorie în aface invizibilul vizibil. În acest caz, s-a aventurat în afara stilului consacrat, creând un mecanism ce pare că levitează în interiorul carcasei. Acest lucru se realizează prin segmentarea mecanismului, ceea ce face ca placa principală să dispară aparent. Astfel, se creează iluzia unui mecanism care pare să plutească (flying) în interiorul carcasei. O caracteristică care a condus la apariția termenului “Flying Bridges”.
Torubillon-ul, poziționat în partea inferioară a cadranului, este în “formă de liră“, o caracteristică întâlnită în secolul XIX. Bariletul, poziționat la ora 12, este deschis, oferind vederi parțiale asupra arcului balensier. Un microrotor din aur alb, poziționat sub barilet, alimentează arcul balensier și oferă priveliști neobstrucționate asupra mecanismului. Indicatorii și indecșii sunt acoperiți cu un tratament luminescent alb și emit o lumină albastră slabă. (Girard Perregaux).
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal pentru mai multe informații AICI