VOLVO C40 RECHARGE: DESIGN STORY!
Volvo C40 recharge reprezintă, în multe privințe, viitorul constructorului scandinav. Este primul model din istorie conceput full electric și prima mașină comercializată exclusiv online. Elementele care defines acest SUV înseamnă și intrarea constructorului pe un segment nou. Design de ultimă oră și caracteristici nevăzute anterior pe mașinile Volvo se regăsesc în acest nou model.
“C40 este o mașină care simbolizează electrificarea și o livrează”, spune Robin Page (Chief Design la Volvo Cars). “Are personalitatea modelului XC40, dar este conectat și mai mult prin expresia sa dinamică, alături de profilul elegant. Este un produs cu adevărat atractiv pentru clienții care caută elementele easy-to-live la un SUV, dar cu note moderne”. Construit pe structura XC40, C40 oferă același sentiment de putere, alături de soliditate și ușurință.
Detalii individuale
Ideea de a deschide un nou drum este reflectată în detaliile individuale: farurile Thor Hammer sunt completate cu LED-uri. Noile faruri se ajustează la condițiile de lumina și se aprind/sting independent pentru a optimiza modelul de lumină. Luminile din spate sunt acum segmentate, o dovadă a provocării tehnice de a extinge farul de-a lungul liniei acoperișului. Practic, constructorul scandinav oferă în același timp o abordare modernă a unui design clasic.
În mod similar cu XC40, noul C40 a început cu o schiță a unuia dintre designerii echipei de dezvoltare. Realizată de Yury Zamkavenka, schița “a plecat de la o idee inițială”, conform Jon Mayer (Head of Exterior Design). “Nu se întâmplă foarte des. Iar când o face, apar întotdeauna ideile cele mai bune”, continua T. Jon Mayer. Acesta nu uită să menționeze unicitatea mașinii – poziția scuanelor combinate cu forma simplă – foarte clară când este pe șosea.
Un simbol al noii generații
Utilizarea materialelor regenerabile este o parte a ecuației sustenabilității, mașina full electrică o completare pozitivă. Caracteristici observate în noul design al roții, acesta fiind influențat de conceptul 360c din anul 2018. Ajută la aerodinamică, creând în același timp un aspect dynamic care se potrivește liniei de transmisie. Totodată, spoilerul spate susține aspectul de forță al mașinii, linia acoperișului sporind eficiența aerodinamică, oferindu-i o relație funcțională.
“Simbolistica mașinii electrice o reprezintă partea frontală”, spune Robin Page. “O parte a limbajului nostru de design este despre onestitate, realitatea fiind că trebuie o admisie mare de aer. Această mașină provine din XC40 și nu putem ignora un element precum grila. Iar noul C40 dispune de o parte frontal plină de caracter. Am obținut o soluție bună, cu linii grafice puternice și pure. Partea frontală reprezintă un element de diferențiere în electrificarea completă a mașinilor noastre”. (foto: Volvo Cars).
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal pentru mai multe informații AICI