URMAȘUL LUI BMW SERIA 4 ESTE SUB SEMNUL ÎNTREBĂRII
Germanii de la BMW se gândesc serios să nu mai producă o nouă generație pentru Seria 4, inclusiv pentru versiunea de performanță M4. În schimb, versiunea electrică i4 va continua să fie dezvoltată.
Pentru BMW, anii următori vor fi foarte aglomerați. Bavarezii vor lansa o nouă arhitectură dedicată vehiculelor electrice, care se va numi NCAR. În plus, modelele bazate pe actualele platforme CLAR și FAAR vor primi o actualizare. Astfel, X3, Seria 1, Seria 2 Gran Coupe, M4 CS, M5 și M5 Touring vor primi o serie de noutăți mai târziu în acest an. Începând cu 2025, va fi rândul altor modele – Seria 3, X5, X6 și X7 să fie actualizate. În schimb, potrivit unor surse apropiate mărcii, Seria 4 nu va mai primi o nouă generație.
Adio Seria 4?
Această decizie ar urma să fie luată pe fondul creșterii pieței mașinilor cu emisii zero. Acest lucru părea a fi un trend promițător pentru anumite modele din portofoliul BMW. De altfel, unele au primit versiuni electrice, cum ar fi i3 și i4. Cu toate acestea, producătorul bavarez și-a reconsiderat strategia în privința unui model termic. Astfel, la mai bine de un deceniu de la debut, Seria 4 pare că nu va mai avea un urmaș cu motoare termice.
Având în vedere succesul Seriei 4, decizia de a elimina acest model din gamă ar putea părea o decizie injustă. Prin introducerea unor automobile electrice ca i3 și i4, fanii propulsoarelor pe benzină și diesel s-ar putea simți nedreptățiți. Și asta, cu atât mai mult cu cât mașini precum BMW M440i sau M440d sunt niște mașini fantastice.
Ce se va întâmpla cu M4?
Potrivit BMW Blog, bavarezii și-ar putea, totuși, reconsidera poziția față de Seria 4 termică. Există informații cu privire la perspectiva de a nu renunța definitiv la Seria 4 termică. Nu este exclus ca, în următorii 4-5 ani, aceasta să fie relansată pe platforma CLAR. Această abordare ar oferi mașinii un ciclu de viață clasic, de 6-7 ani, pentru a deveni profitabilă.
Un alt semn de întrebare planează asupra modelului M4. În mod cert, această decizie ar avea impact și asupra versiunii de performanță a Seriei 4. În timp ce o nou M3 este luat în considerare, un M4 pe benzină pare să fie exclus deocamdată din discuție. Conform sursei citată, se pare că doar versiunile cu motoare termice ale Seriei 4 și M4 vor fi retrase în viitor.
i4 va avea versiuni coupe și cabrio
Versiunea electrică i4 va continua să fie comercializată și după eliminarea actualei generații Seria 4. De asemenea, există speculații conform cărora următoarea iterație a coupe-ului electric ar urma să includă atât versiune coupe, cât și cabrio. Acestea ar urma să fie dezvoltate pe viitoarea arhitectură Neue Klasse. În ceea ce privește Seria 4 și sportiva M4, acestea ar urma să fie produse până în vara anului 2028.