TEHNOLOGIA BMW E INK AR PUTEA AJUNGE ÎN PRODUCȚIE
BMW a anunțat că tehnologia inovatoare E Ink, care permite schimbarea culorii mașinii, ar putea fi introdusă în producție până în 2027. Producătorul auto bavarez își propune ca toate mașinile sale să fie echipate cu această tehnologie.
V-ați întrebat vreodată cum ar arăta mașina dumneavoastră dacă ar avea o altă culoare, dar nu doriți să plătiți în plus pentru a o vopsi? Ei bine, cei de la BMW se pare că au găsit soluția. Este vorba despre tehnologia E Ink, care este o vopsea specială care își poate schimba culoarea. Aceasta ar putea fi disponibilă pe mașinile de serie pe care bavarezii le produc în cel mult trei ani.
Consum mic de energie electrică
La început de 2022, constructorul german a dezvăluit o tehnologie revoluționară în materie de finisaje exterioare. Aceasta permite schimbarea culorii caroseriei prin simpla apăsare a unui buton al sistemului de infotainment. Denumită E Ink, tehnologia inovatoare este încă în faza de dezvoltare. Conform informațiilor publicate de bavarezi, tehnologia ar putea fi disponibilă pe mașinile de serie până în 2027.
Un detaliu important este acela că, pentru a funcționa, tehnologia E Ink folosește foarte puțină energie electrică. În condiții de temperaturi ridicate, șoferii ar putea schimba culoarea mașinii din negru în alb pentru a răci mai eficient interiorul. Clarke a adăugat că schimbarea culorii trebuie să se facă doar atunci când mașina este oprită. Asta pentru a se respecta reglementările legale în vigoare în materie de siguranță rutieră.
Unde va fi disponibilă E Ink
„Ne dorim să aducem această tehnologie către un număr mare de clienți. Visul nostru este ca într-o fabrică auto să nu mai existe tradiționalele camere de vopsire, ci fiecare mașină să fie capabilă să își schimbe culoarea cu ajutorul E Ink”, a declarat Dr. Stella Clarke, inginerul din spatele acestei tehnologii, într-un interviu acordat publicației australiene Drive, preluat de Carscoops. Clarke recunoaște că, la început, tehnologia nu va fi accesibilă pentru toți clienții. „Este posibil ca la început să nu fie cea mai rentabilă soluție. De aceea, mă aștept ca tehnologia noastră să fie lansată pe un număr limitat de piețe, urmând ca, în timp, să o extindem și pe alte piețe”.