Sistemul de propulsie alternativ constituie o prioritate de dezvoltare pentru BMW Group, constructorul de automobile premium oferind primele perspective virtuale asupra BMW I Hydrogen NEXT, odată cu angajamentul de a urma un traseu systematic spre mobilitatea fără emisii. O abordare care include și atenția acordată diferitelor cerințe din piață și a clienților, ca parte a strategiei “Power of Choice” a companiei.
“Suntem convinşi că diferitele sisteme de propulsie alternative vor coexista în viitor, întrucât nu există o soluţie unică care să răspundă întregului spectru de cerinţe de mobilitate ale clienţilor din lumea întreagă. Tehnologia pilelor de combustie cu hidrogen ar putea deveni pe termen lung, în mod fezabil, cel de-al patrulea pilon al portofoliului nostru de sisteme de propulsie. Modelele din segmentele superioare ale familiei X extrem de populare ar fi candidaţi foarte potriviţi pentru aceasta”, menționează Klaus Fröhlich (membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru cercetare şi dezvoltare).
Chiar dacă BMW Group nu are nici o îndoială privind potenţialul pe termen lung al sistemului de propulsie cu pile de combustie, va trece ceva timp până când compania va oferi clienţilor săi un automobil de serie propulsat de această tehnologie. Acest lucru se datorează în primul rând faptului că nu există deocamdată condiţiile cadru potrivite. “În viziunea noastră, hidrogenul ca soluţie de stocare de energie trebuie să fie produs mai întâi în cantităţi suficiente la un preţ competitiv prin utilizarea energiei electrice verzi. Apoi, hidrogenul va fi utilizat în principal la aplicaţii care nu pot fi electrificate direct, precum transportul greu pe distanţe lungi”, a declarat Klaus Fröhlich.
Infrastructura necesară, precum o reţea vastă la nivel european de staţii de încărcare cu hidrogen, este absentă în prezent. Cu toate acestea, compania îşi continuă dezvoltarea în domeniul tehnologiei pilelor de combustie cu hidrogen. Până când infrastructura şi furnizarea hidrogenului produs în mod durabil vor deveni realitate, compania se concentrează pentru a reduce substanţial costul de producţie al sistemului de propulsie. BMW Group are în portofoliu automobile electrice cu baterii şi în curând va oferi clienţilor săi o gamă largă de automobile electrificate. În total, 25 de modele sunt prevăzute pentru lansare până în 2023, dintre care cel puţin 12 cu sistemul de propulsie full electric.
Participarea BMW Group la proiectul de cercetare BRYSON (acronimul german pentru “rezervoare de stocare a hidrogenului, cu economie de spaţiu şi capacitate de utilizare optimizată”) subliniază încrederea sa în potenţialul viitor al tehnologiei pilelor de combustie cu hidrogen. Gândit să se deruleze timp de trei ani şi jumătate şi cu finanţare de la Ministerul Federal al Afacerilor Economice şi Energiei, acest proiect va contribui şi la reducerea costului de producţie a rezervoarelor de hidrogen pentru automobile cu pile de combustie, ceea ce le va permite să concureze în mod eficient cu automobilele electrice cu baterii. Detalii despre modelel mărcii AICI.