SIMON HUMPHRIES, DESPRE DESIGN AUTO!

Simon Humphries ( Lexus Global Design) menționa – în cadrul unei discuții desfășurate săptămâna trecută – că este nevoie de o revoluție în privința design-ului aut. “ Suntem într-un moment în care trebuie să lăsăm la o parte preconcepțiile și să ne îndreptăm atenția spre un viitor mult mai inovator”.

Simon-Humphries (Toyota & Lexus)
Când a fost întrebat despre cum vor arăta mașinile viitorului, designer-ul a spus: “Răspunsul, fără îndoială, constă în modul în care răspundem dorinței umane de a circula liber. Spre deosebire de animale – a căror mișcare este condusă de nevoile de bază (precum hrană sau adăpost) – oamenii au libertatea de a-și urmări curiozitățile și a-și îmbunătății cunoștiințele. În acest fel, dorința umană de a se mișca este foarte profundă”. Ca răspuns la sugestiile prin care design-ul auto va transforma confortul la bordul mașinii, în principal datorită automatizării, Simon Humphries a menționat: “Nu sunt de acord; de fapt, eu cred că este contrariul. Niciun utilizator nu dorește același lucru d ela vehiculul său tot timpul… ar putea dori să meargă la serviciu singur; apoi, la o altă oră, să aleagă să meargă la cumpărături cu familia”.
Mai multe știri din industrie AICI
Deci, este mai bine dacă un vehicul poate răspunde la nevoile persoanelor în cel mai bun mod posibil. Nu mai este posibil să creem mașini folosind mentalitatea din trecut. Dintr-o perspectivă centrată pe piață, design-ul auto necesită o revoluție a ideilor. Cu mult timp în urmă, design-ul industriei auto avea “tendințe” identificabile. Astăzi, acest aspect nu mai există. “Consumatorii au devenit incredibil de diverși, în timp ce piețele se schimbă cu mare viteză. Cheia este următoarea: cât de rapid putem încorpora nevoile utilizatorilor în produsele noastre?”
Filozofie de design
Explicând filozofia sa de design, S. Humphries continuă: “Cel mai important aspect al design-ului auto este să ia în considerare cerințele utilizatorului. Apoi, după ce propuneți o linie arhitectonică care încorporează aceste considerații, trebuie să le puteți explica clar sub forma unei povești. Încerc mereu să explic de ce au nevoie clienții noștri și cum reflect design-ul aceste cerințe. Cu alte cuvinte, comunicarea este cheia pentru a transmite intenția designer-ului”. În contextul pandemiei de Covid-19, S. Humphries consideră că sunt necesare idei noi pentru a răspunde la probleme precum lipsa interacțiunii umane: “M-am întrebat dacă se pot dezvolta aplicații care, atunci când atingeți persoane pe tabletă, să simțiți de fapt că o atingeți. Acest tip de idei sunt necesare pentru a satisfice dorințele oamenilor actuali”. Detalii Lexus AICI.
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal pentru mai multe informații AICI