Rolls-Royce este una dintre mărcile care și-a câștigat reputația în rândul clienților de-a lungul timpului. Luxul și tehnologia au fost mereu prezente în modelele oferite, posesorii unui astfel de automobile câștigând un bine-meritat statut!
Este și cazul acestui model Rolls-Royce Silver Ghost 1701 care a refăcut traseul Londra-Edinburgh din 1911. Vehicul avansat în epocă, mașina a fost proiectată ca “Experimental Speed Car”, reușind să câștige cursa dintre cele două capitale. Desfășurată pe parcursul a circa 800 mile (1300 km), cursa a fost o adevărată provocare pentru proprietar. Și asta dacă ținem cont de starea drumurilor de atunci, viteza medie fiind de circa 322 km/oră.
Startul cursei
Pentru a demonstra că mașina nu a fost modificată, proprietarul a realizat un test de viteză imediat după cursă. Desfășurată pe o jumătate de milă (circa 800 metri), mașina a oferit o impresionantă viteză de 125 km/oră. Totodată, este primul model al mărcii care a depășit 160 km/oră la testul ținut pe legendarul circuit Brooksland (Surrey). Un experiment care s-a dorid a fi o redare fidelă a evenimentului petrecut în urmă cu 110 ani.
Vehiculul, obiect de colecție în acest moment, poartă numărul de înmatriculare R-1705. Cursa a fost desfășurată sub supravegherea Royal Automobile Club și a avut ca punct de plecare sediul Pall Mall. Duminică, 5 septembrie, și-a început traseul către Edinburgh de-a lungul vechiului Great North Road. Pentru a crește spectaculozitatea evenimentului, mașina a fost însoțită de alte modele Ghost, similar ca vârstă cu numărul 1701.
Finalul cursei
Pentru a marca evoluția modelului, clasicul Rolls-Royze a fost însoțit la Edinburgh de un vehicul Ghost nou-nouț. O cursă încheiată cu o recepție la sediul Rolls-Royce Motor Cars Edinburgh, luni 6 septembrie. “Silver Ghost 1701 ocupă un loc special în istoria mărcii noastre. Puține vehicule mai sunt funcționale după mai bine de 100 ani de existență. Suntem mândri de realizările companiei”, spune Andrew Ball (Head of Corporate Relations).
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal AICI