RÉTROMOBILE ESTE DESPRE MERCEDES-BENZ 300 SL “HOBEL”
Parisul va găzdui în perioada 31 ianuarie – 4 februarie Salon Rétromobile. Modelul de curse Mercedes-Benz 300 SL “Hobel” va fi una dintre atracțiile show-ului automobilistic parizian, una dintre cele mai mari expoziții de mașini clasice din Europa.
Salonul Rétromobile are o reputație excelentă în rândul colecționarilor, care pot cumpăra la Paris mașinile preferate. Acesta este unul dintre cele mai importante evenimente dedicate mașinilor de epocă din lume. Divizia Mercedes-Benz Classic va aduce trei exemplare 300 SL Roadster (W198). Vedeta standului va fi un roadster 300 SL din 1958, un model unicat care face parte din colecția de vehicule clasice a companiei din Stuttgart. Acesta a fost supranumit “Hobel” datorită părții sale frontale unghiulare. Bolidul a fost dezvoltat pentru sezonul de motorsport din 1953 și are la bază modelul 300 SL, care avusese succes în 1952. Cu toate acestea, “Hobel” nu a concurat în nici un Grand Prix. Motivul este acela că germanii s-au concentrat pe intrarea în Formula 1 începând cu 1954.
Serie limitată de 1.858 de exemplare
Roadster-ul sportiv este versiunea decapotabilă și succesorul lui 300 SL Coupé 1954 cu ușile sale iconice de tip „gullwing”. Din 1957 până în 1963, uzina din Sindelfingen a produs doar 1.858 de roadstere. Două dintre vehiculele scoase la vânzare au fost restaurate la cele mai înalte standarde de autenticitate de către experții de la Mercedes-Benz Classic Centre. Cel de-al treilea roadster impresionează prin starea sa pentru că nu a necesitat restaurare. Totodată, tehnologia de la bord este cea originală.
În 1952, modelul de curse 300 SL (W194) a marcat revenirea Mercedes-Benz în motorsport după cel de-al Doilea Război Mondial. Germanii au construit atunci zece astfel de mașini, iar cele mai mari victorii sunt cele obținute în cursa de 24 de ore de la Le Mans și în Carrera Panamericana. Un al unsprezecelea exemplar din seria de modele W194 a fost construit în 1952 ca prototip de curse pentru anul următor. Acesta a fost îmbunătățit în multe privințe în comparație cu modelul de curse 300 SL. Motorul cu injecție directă de benzină furniza 215 CP, cu 40 de „cai” mai mult decât versiunea originală cu carburator. În plus, transmisia a fost reproiectată, greutatea vehiculului a fost redusă, iar suspensia a fost revizuită. Designul modificat al părții frontale i-a adus modelului de curse auto porecla de „Hobel”.
Nu a concurat în nici un Grand Prix
Modelul unicat Mercedes-Benz 300 SL “Hobel” a fost finalizat la începutul anului 1953. Cu toate acestea, compania a decis să se întoarcă la cursele de Grand Prix de abia în 1954. Toate celelalte activități din domeniul sporturilor cu motor au fost subordonate acestui obiectiv. În acest fel, „Hobel” nu a participat niciodată într-o cursă. Totuși, a furnizat o serie de detalii importante pentru viitorul bolid de Formula 1 W196. De asemenea, motorul său cu injecție de benzină cu 6 cilindri în linie a fost precursorul celui folosit de sportiva de serie 300 SL Coupé (W198), care a fost produsă începând cu 1954 (Rétromobile)
.