Retromobil, autoritate națională FIVA, a organizat în cursul săptămânii primul simpozion dedicat restaurării vehiculelor istorice. Denumit “Restoration – Art or Science?” a reunit cei mai importanți specialiști, colecționari și restauratori din zece țări.
Evenimentul, moderat de Alexandru Șeremet (Communication Manager al BMW România), a fost marcat de diferiți speakeri. Subiectele atinse au variat între tehnicile folosite în restaurări și dificultățile apărute în timpul unor astfel de programe. Tot aici, au fost prezente programe de calificare în domeniulr estaurărilor și perspective de viitor asupra mobilității. Printre vorbitori s-au numărat Gabriela Măgureanu (Președinte Retromobil) sau Tiddo Bresters (Președinte FIVA).
Teme de discuție
Printre participanți s-a numărat și Harald Leschke, fost designer Mercedes-Benz, devenit în 1986 asistentul lui Bruno Sacco. A fondat Studioul de Design Avansat (Mercedes) în 1987, fiind implicat în proiecte Advanced Design ale mărcii germane. Designer-ul a deschis seria Retromobil, focusul fiind perspectiva “din interior” asupra design-ului Mercedes din perioada 1970 – 1990. Acesta a menționat proiectele importante în care a fost implicat și ce înseamnă “Good Design”.
Un alt vorbitor a fost Cătălin-Cedric Ghigea, unul dintre proprietarii atelierului de restaurări Oldtimer Studio. El a vorbit despre oportunitățile și provocările întâlnite de-a lungul ultimilor zece ani de restaurări auto în România. Totodată, a menționat și aspectele care țin de restaurarea de calitate și profesionalismul care câștigă încrederea clienților. De asemenea, un punct important pe agendă a fost evoluția parcului auto de vehicule istorice din țara noastră.
Despre colecționari
Evident, nu puteau lipsi și reprezentanți ai colecționarilor. Printre ei l-am remarcat pe Corrado Lopresto, unul dintre cei mai apreciați colecționari italieni din lume. De profesie arhitect și un mare iubitor de artă, el a început să colecționeze mașini în 1979. În timp, a reușit să descopere unele dintre cele mai spectaculoase creații automobilistice, restaurându-le la nivel de artă. Corrado a vorbit despre dificultățile întâmpinate în timpul restaurării acestor automobile.
În fine, ajungem la Andrei Dumitrescu, nepotul lui Marin Dumitrescu – unul dintre marii piloți ai perioadei 1940 – 1970. Acesta a prezentat în cadrul simpozionului povestea restaurării unui autovehicul Auburn 8-115 “Boattail” Speedster din anul 1928. Proiect întins pe o perioadă de peste un an și care a necesitat reconstrucția integrală a șasiului din lemn. La final, Andrei Dumitrescu a oferit și o concluzie: ”Oricine poate aprecia o mașină, trebuie doar să o simtă”.
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal AICI