PORSCHE TAYCAN FACELIFT: 952 CP ȘI 678 KM AUTONOMIE
Producătorul german de automobile de lux Porsche a publicat primele detalii și imagini referitoare la noul Taycan facelift. Oficialii companiei spun că sedanul lor cu emisii zero a fost îmbunătățit în aproape toate aspectele, mai ales în ceea ce privește puterea și autonomia.
Porsche Taycan a fost lansat în anul 2019 drept primul model electric din istoria mărcii germane. Acum, la aproape cinci ani distanță, sedanul cu emisii zero primește un facelift semnificativ din punct de vedere estetic, dar și tehnic. Știm cu toții că, atunci când supune un model unei operații de restilizare, Porsche nu face o mulțime de modificări vizuale, însă umblă serios la nivelul componentelor mecanice. Iar noul Taycan 2024 nu face excepție de la această regulă. Modelul nu arată foarte diferit pe dinafară, însă ascunde modificări sub „piele”. Actualizările se aplică tuturor celor trei versiuni Taycan, Taycan Cross Turismo și Taycan Sport Turismo.
Cu ce vine nou Porsche Taycan facelift
Din punct de vedere estetic, la partea frontală, noul Taycan facelift a primit noi faruri HD Matrix. La spate, banda luminoasă care unește stopurile găzduiește acum logo-ul mărcii din Stuttgart, care este acum tridimensional. Aspectul exterior este completat de jantele cu design schimbat, care va îmbunătăți eficiența aerodinamică. La interior, constructorul din Stuttgart a realizat o interfață nouă pentru toate cele trei ecrane.
Totodată, butonul de pe volan de la care se schimbă modurile de rulare, este acum oferit standard, în timp ce tehnologia Apple CarPlay este integrată mai bine în funcțiile sistemului multimedia. Asta înseamnă că vor putea fi controlate mai multe funcții ale mașinii atunci când iPhone-ul este conectat la mașină.
Putere maximă de până la 952 CP
Din punct de vedere tehnic, Porsche a îmbunătățit performanțele tuturor versiunilor. Puterea provenită de la motorul amplasat pe puntea spate crește cu până la 109 CP. Porsche nu a publicat specificațiile complete, dar a precizat că modelul „entry level” cu tracțiune spate generează 483 CP. În aceste condiții, Taycan-ul de bază realizează sprintul 0-100 km/h în 4,8 secunde. Este un timp mai bun cu 0,6 secunde decât modelul pre-facelift.
În schimb, vârful de gamă Taycan Turbo S este capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h cu start de pe loc în doar 2,4 secunde. Acest timp este superior cu 0,4 secunde celui de până acum. De asemenea, acest facelift aduce mai multă putere și pentru versiunea de top Taycan Turbo S. Aceasta oferă acum 952 CP când este activată funcția Launch Control. Vorbim despre cel mai puternic Porsche de serie produs vreodată. Versiunile cu pachetul Sport Chrono au un buton care oferă un „boost” de 95 CP timp de 10 secunde.
Autonomie de 678 de kilometri
Eforturile germanilor nu s-au canalizat doar pentru creșterea puterii, ci și pentru a crește eficiența și autonomia. Potrivit informațiilor oficiale, versiunea de bază Taycan poate parcurge până la 678 de kilometri cu o singură încărcare în ciclul de testare WLTP. Asta se datorează bateriei Performance Plus, care acum are o capacitate de 105 kWh. Dar, un prototip a parcurs nu demult 482 de kilometri în condiții reale de trafic. Acumulatorul se poate încărca cu până la 320 kW, cu 50 kW mai mult decât în cazul versiunii pre-facelift. În aceste condiții, bateria se poate încărca de la 10% la 80% în doar 18 minute. Capacitatea de recuperare a energiei care se pierde pe frânare a crescut și ea, de la 290 la 400 kW. Noul Porsche Taycan facelift va fi lansat pe piață în primăvara acestui an.