PAGANI ALISEA CONCEPT: 25 DE ANI DE LA DEBUTUL LUI ZONDA
Pagani Automobili a dezvăluit oficial cea mai nouă creație a sa. Este vorba despre conceptul Alisea, vehicul care a fost realizat de un grup de tineri entuziaști. Noul prototip amintește de celebrul model Zonda și marchează 25 de ani de la debutul primului model al mărcii italiene.
În urmă cu 25 de ani, Pagani își făcea debutul în industria auto cu modelul său emblematic Zonda. De atunci, supercarul a devenit una dintre cele mai apreciate mașini de acest gen din istorie și a fost produsă până în 2019. Pagani Zonda a devenit rapid un simbol pentru constructorul de lângă Modena, ceea ce face ca italienii nu vor să se despartă de el. De altfel, mai-marii companiei amână de peste un deceniu să oprească producția, mai ales după lansarea lui Huayra, în 2011. Acum, pentru a marca un sfert de secol de la debutul lui Zonda, cei de la Pagani au dezvăluit noul concept Alisea.
Evacuarea cvadruplă a fost păstrată
Prototipul Pagani Alisea a fost realizat de către un grup de studenți de la Institutul European de Design (IED) din Torino. Această mașină este, în esență, o reinterpretare contemporană a legendarului Zonda. Spre comparație cu predecesorul său, Alisea propune o caroserie mai fluidă și mai netedă. Elementele aerodinamice agresive și muchiile ascuțite caracteristice lui Zonda au fost eliminate. La partea din față ies în evidență aripile supradimensionate și sculptate și noile faruri. Acestea sunt rotunjite și mai mici comparativ cu cele de pe Zonda.
În același timp, oglinzile care sunt montate pe plafonul din sticlă sunt acum mult mai subțiri pentru un plus de aerodinamică. Ca gabarit, prototipul Pagani Alisea are o lungime de 4,52 metri, fiind puțin mai lung decât Zonda. Cu toate acestea, lățimea rămâne aceeași cu cea a modelului din 1999, măsurând 2,05 metri. În dreptul înălțimii sunt trecuți 1,06 metri. Partea din spate păstrează designul devenit celebru pe Zonda, cu cele patru țevi de eșapament amplasate central. În schimb, Alisea a primit stopuri cu design nou, un eleron și un difuzor de aer aerodinamic.
Pagani Alisea nu va avea versiune de serie
Cockpit-ul lui Pagani Alisea Concept respectă tradiția estetică a mărcii italiene. Acesta oferă senzația că te afli la bordul unui vehicul din viitor, cu un panou de instrumente digital și comenzi plasate strategic în jurul acestuia. De asemenea, central, sub cele două aeratoare, este amplasat un ecran, iar sub acesta regăsim câteva comenzi fizice. Scaunele sport au la rându-le un aspect futurist, iar maneta schimbătorului de viteze este finisată în aluminiu. Italienii au precizat că Pagani Alisea nu va fi produs în serie.