PAGANI A PREZENTAT OFICIAL NOUL HUAYRA EPITOME
Italienii de la Pagani au dezvăluit noul Huayra Epitome. Acesta este primul exemplar al modelului de performanță cu transmisie manuală. Exemplarul unicat a fost creat special pentru un client înstărit.
La fel ca în cazul primului său model Zonda, Pagani va continua să construiască versiuni speciale și pentru Huayra. În cei 13 ani de când a fost lansat, hypercar-ul italian a primit mai multe variante exclusive precum Codalunga, Imola și Huayra R. Acum, constructorul din Modena lansează noul Epitome. Este vorba despre un exemplar unicat, primul model Pagani echipat cu transmisie manuală. Acesta a fost comandat de un colecționar rămas anonim și va fi prezentat public în cadrul Goodwood Festival of Speed 2024.
864 CP și 1.100 Nm de cuplu
Cutia de viteze manuală are șapte trepte și a fost dezvoltată de specialiștii de la Xtrac. Ea este cuplată la motorul V12 de 6,0 litri bi-turbo Mercedes-AMG, care dezvoltă 864 CP și 1.100 Nm de cuplu. Specific acestei cutii de viteze este ambreiajul, care este prevăzut cu trei discuri pentru o mai bună transmitere a cuplului.
Cu aceste resure, Huayra Epitome atinge o viteză de vârf limitată electronic de 350 de km/h. În plus, bolidul beneficiază și de un diferențial controlat electronic. Sistemul de evacuare cu șase terminații este fabricat din titan, iar difuzorul de aer a fost reproiectat pentru un plus de forță de apăsare.
Exterior ușor revizuit
Din punct de vedere estetic, noul Pagani Huayra Epitome este ușor diferit comparativ cu versiunea standard. Astfel, bara de protecție față a fost redesenată și găzduiește acum prize de aer cu aspect mai agresiv. În partea inferioară regăsim acum un splitter pentru mai multă forță de apăsare. Farurile au fost și ele restilizate, în timp ce la spate există un eleron uriaș care „îmbracă” portbagajul și un difuzor de aer.
Noul Huayra Epitome are o caroserie realizată integral din fibră de carbon, care este finisată într-o nuanță de albastru închis. La nivelul farurilor, stopurilor, jantelor forjate și a emblemelor există o serie de accente aurii. Interiorul a rămas în mare parte neschimbat în comparație cu un Huayra obișnuit. Mașina a mai primit o suspensie activă nouă. Aceasta oferă setarea Super Soft pentru un plus de confort.
19 luni de muncă
Mașina a fost construită de divizia de vehicule speciale Grandi Complicazioni de la Pagani. Procesul de dezvoltare și de asamblare a durat în total 19 luni. Așa cum spuneam, exemplarul unicat va fi prezentat publicului în cadrul Festivalului de Viteză de la Goodwood (11-14 iulie).