OCTA ESTE CEL MAI PUTERNIC LAND ROVER DEFENDER DIN ISTORIE
Land Rover a dezvăluit noul Defender OCTA. Acesta debutează cu un motor V8 mild-hybrid de 635 CP, care îl face cel mai puternic Defender din istorie. Britanicii spun că noul lor model de teren redefinește luxul, performanța și capabilitățile off-road.
Pentru că avem în față cel mai puternic Defender produs vreodată vom începe prezentarea cu sistemul de propulsie. Noul Defender OCTA folosește un motor V8 mild-hybrid de 4,4 litri bi-turbo. Acesta produce 635 CP 750 Nm de cuplu în standard. Cu sistemul Dynamic Launch Mode activat, propulsorul livrează un cuplu mai mare, de 800 Nm. Conectat la o transmisie automată cu 8 trepte, noul Land Rover Defender OCTA are nevoie de 4,0 secunde pentru a ajunge la 100 km/h, iar de aici până la o viteză maximă de 249 km/h. Cifrele sunt valabile în varianta cu jante de 22 de inch și cu anvelope all-season.
Scaune din materiale textile durabile
Evident, noutățile nu se rezumă doar sub capotă. Astfel, noul off-roader de performanță adoptă o serie de modificări estetice, care îi conferă un look mai agresiv comparativ cu versiunea obișnuită. La partea din față regăsim o bară de protecție restilizată, o grilă mai mare și elemente de protecție dure mai vizibile. De asemenea, aripile sunt mai evazate decât cele de pe Defender-ul standard. Acest lucru face posibilă montarea unor roți de 33 de inch, cele mai mari disponibile pe un Defender de serie. Jantele de 22 de inch vin cu anvelope all-terrain Goodyear create special pentru această versiune. Bara de protecție spate și cele patru evacuări sunt și ele noi.
Paleta de culori conține două nuanțe metalizate noi: Petra Copper și Faroe Green. Mai sunt disponibile culorile Carpathian Grey și Charente Grey. Toate versiunile Defender OCTA vin cu un plafon și cu un hayon vopsite într-o nuanță contrastantă de negru lucios Narvik. Interiorul a fost și el revizuit. Aici, britanicii au montat noi scaune sport Performance, care integrează tehnologia audio Body and Soul. Aceasta oferă ocupanților locurilor din față să simtă muzica pe care o ascultă. Scaunele sunt îmbrăcate în materiale textile durabile Ultrafabrics PU, care sunt mai ușoare cu 30% față de pielea naturală. Ele sunt îmbrăcate în standard în piele semi-anilină bej sau kaki.
Unghiuri de atac și de degajare mai bune
Noul Defender OCTA oferă trei moduri de rulare: Comfort, Dynamic și OCTA. Acesta din urmă este o premieră și pune accent pe performanță în teren accidentat. De asemenea, modul OCTA activează sistemul Off-Road Launch, care oferă o accelerație optimă pe suprafețe alunecoase. În momentul în care setările sistemului de control al tracțiunii sunt setate la minim este activat un sistem special de calibrare a ABS-ului pentru un plus de eficacitate în off-road. Mai este disponibil și modul Terrain Response, cu patru setări diferite: Sand, Mud and Ruts, Grass Gravel Snow și Rock Crawl.
Spre deosebire de versiunile obișnuite ale lui Land Rover Defender, noua versiune OCTA are o gardă la sol mai mare cu 28 mm. În același timp, cele două punți sunt și ele mai late cu 68 mm. Inginerii britanici au montat o suspensie nouă cu brațe mai lungi și mai rezistente, care încorporează tehnologia 6D Dynamics. Aceasta conferă un comportament dinamic mai bun, iar unghiurile de atac și de degajare sunt acum mai bune. Asta înseamnă că noul SUV de teren va fi capabil să traverseze un vad de apă adânc de până la un metru. Sistemul de frânare este Brembo și vine cu discuri de 400 mm pe față, în timp ce noua direcție este cea mai rapidă montată vreodată pe un Defender de serie.
Ediție specială de lansare OCTA Edition One
Cu ocazia prezentării noului model de teren, constructorul britanic a pregătit și o ediție specială de lansare. Aceasta se numește OCTA Edition One și va fi putea fi comandată doar în primul an de producție. Pachetul include o vopsea metalizată Faroe Green, jante de 20 de inch, anvelope all-terrain, ornamente din fibră de carbon și scaune îmbrăcate în materialul textil Ultrafabrics PU. Noul Land Rover Defender OCTA își va face prima apariție în public în cadrul Festivalului de Viteză de la Goodwood din Marea Britanie (11-14 iulie).