NOUL PORSCHE MACAN ELECTRIC: 639 CP și 613 KM AUTONOM
Constructorul auto german Porsche a dezvăluit noul SUV electric Macan, cel de-al model cu emisii zero din gamă, după Taycan. Acesta este disponibil în două versiuni, Macan 4 și Macan Turbo, care oferă până la 639 CP și autonomie de 613 kilometri.
Constructorul german a lansat modelul Macan în urmă cu zece ani. Acum, SUV-ul de dimensiuni medii primește pentru prima dată în istorie un sistem de propulsie pur electric. Comparativ cu „fratele” echipat cu motor termic, noul Macan EV oferă mai multă putere, dar și mai mult spațiu. Modelul folosește o baterie litiu-ion cu o capacitate netă de 95 kWh, care asigură o autonomie maximă de 613 kilometri. Arhitectura de 800 de volți a platformei PPE permite mașinii să se reîncarce cu viteze de până la 270 kW. Cei de la Porsche spun că repriza de încărcare 10-80% se realizează în doar 21 de minute. Încărcarea AC se poate realiza la 11 kW.
Portbagaj de până la 1.348 de litri
Versiunea de bază Macan 4 dezvoltă o putere maximă de 408 CP și 650 Nm. Cu aceste resurse, crossover-ul cu emisii zero sprintează de la 0 la 100 km/h în 5,2 secunde și atinge o viteză de top de 220 km/h. Autonomia ajunge până la 613 kilometri în regim de testare WLTP. Varianta mai puternică, Macan Turbo, oferă 639 CP și un cuplu imens, de 1.130 Nm. În acest caz, sprintul 0-100 km/h se realizează în 3,3 secunde, iar viteza de vârf este de 260 km/h. Autonomia în cazul acestui model este de 591 de kilometri.
Din punct de vedere estetic, noul Macan EV are la partea frontală o priză de aer mai lată și mai joasă. De asemenea, mașina a primit faruri LED inspirate de cele de pe Taycan. Aspectul exterior este completat de un set de jante cu design aerodinamic, cu dimensiuni de până la 22 de inch. La partea posterioară regăsim stopuri LED, care sunt conectate printr-o bandă luminoasă. În plus, tot aici există un difuzor de aer de dimensiuni generoase și un eleron adaptiv, care are ca scop reducerea rezistenței la înaintare. De altfel, Macan electric a primit câteva elemente active aerodinamice.
Prețuri de la 84.000 de euro
SUV-ul electric din Stuttgart este mai lung comparativ cu Macan-ul termic, având o lungime de 4.784 mm. Celelalte dimensiuni au rămas la fel: 1.938 mm în lățime și 1.622 mm în înălțime. O altă noutate o reprezintă portbagajul, al cărui volum a crescut la 540 de litri. Cu bancheta rabatată, capacitatea portbagajului crește până la 1.348 litri. La interior, există un instrumentar de bord digital de 12,6 inch și un ecran multimedia de 10,9 inch. Pasagerul din dreapta beneficiază de un al treilea display, amplasat chiar în fața lui. Acesta permite controlul sistemului de navigație și al conținutului media. Clienții vor putea alege opțional un Head-up display cu realitate augmentată, care afișează informații pe un spațiu de 87 inch. Noul Porsche Macan electric pornește de la 83.993 de euro (Macan 4) și de la 114.576 de euro (Macan Turbo). Livrările vor începe în a doua jumătate a anului curent.