NOUL MASERATI GT2 STRADALE A PRIMIT UN V6 CU 640 CP
Constructorul italian Maserati a publicat detaliile și imaginile oficiale referitoare la noul supercar GT2 Stradale. Acesta reprezintă o evoluție a modelului MC20 și folosește același motor V6 de 3,0 litri. În plus, vine cu o aerodinamică îmbunătățită.
Italienii au lansat noul lor supercar în cadrul evenimentului Monterey Car Week de la Pebble Beach (California). GT2 Stradale reprezintă versiunea de stradă a modelului GT2 și este inspirat de mașina de competiție MC20. Comparativ cu modelul standard, deși vine cu același propulsor, varianta Stradale oferă mai multă putere și o caroserie optimizată cu noi elemente aerodinamice.
Detalii din fibră de carbon
Modificările de ordin estetic includ un spoiler frontal reproiectat, prize de aer mărite și o capotă nouă cu șase prize de aer. De asemenea, aripile din față au primit și ele admisii, iar pragurile laterale au fost redesenate. la partea din spate, GT2 Stradale dispune de un eleron ajustabil și de un difuzor de aer restilizat, ambele fiind din fibră de carbon. Aspectul exterior este completat de jante noi cu o singură piuliță centrală.
Tema de fibră de carbon continuă și în habitaclu. Aceasta contrastează cu suprafețele mate și cu tapițeria din Alcantara. Volanul este mai gros decât cel al modelului Maserati MC20 și prezintă mai puține comenzi. În plus, acesta include în partea superioară luminițe care indică schimbarea treptelor de viteză. Interiorul este dotat cu un instrumentar de bord digital și cu un ecran multimedia central de 10,25 inch.
2,8 secunde pentru sprintul 0-100 km/h
Noul GT2 Stradale este echipat cu scaune sport, care sunt fabricate tot din fibră de carbon. Ele sunt disponibile în două dimensiuni și sunt reglabile manual pentru a asigura o poziție de condus joasă, dar și pentru o distribuție optimizată a greutății șoferului. În spatele scaunelor se poate monta o bară pentru o centură de siguranță cu patru puncte de prindere.
La fel ca modelul MC20, GT2 Stradale este propulsat tot de motorul V6 Nettuno de 3,0 litri bi-turbo. În cazul modelului de față, unitatea dezvoltă 640 CP, cu 10 „cai” mai mult decât MC20. Datorită utilizării extinse a fibrei de carbon, GT2 Stradale este cu 60 de kilograme mai ușor decât modelul din care derivă, ceea ce îi permite să sprinteze de la 0 la 100 km/h în doar 2,8 secunde și să atingă o viteză de vârf de 323 km/h.
Pachet opțional „Performance”
Inginerii italieni au montat pe GT2 Stradale o suspensie mai rigidă, pe care au preluat-o de pe versiunea de competiție. Opțional este disponibil pachetul „Performance”, care include modul de condus „Corsa Evo” pentru o personalizare și mai avansată a experienței de condus. Maserati nu a anunțat deocamdatî numărul de unități GT2 Stradale pe care le va produce.