NOUL BENTLEY CONTINENTAL GT SPEED: PLUG-IN HYBRID CU 782 CP
Britanicii de la Bentley au publicat fotografiile și detaliile oficiale referitoare la nouaa generație Continental GT Speed. Acesta a debutat cu un propulsor V8 plug-in hybrid de 782 CP, fiind cel mai puternic model de serie din istoria mărcii. Noua iterație este disponibilă în două variante de caroserie: coupe și cabrio.
Constructorul din Crewe a lansat primul Continental GT Speed în 2003. De atunci, modelul a primit încă două generații, iar acum, la 21 de ani distanță, a venit momentul să facem cunoștință cu cea de-a patra. Principala noutate constă în renunțarea la propulsorul W12 în favoarea unui motor V8 hibrid de 4,0 litri. Acesta dezvoltă de unul singur 600 CP și este asistat de o unitate electrică de 190 CP. În acest fel, puterea totală ajunge la 782 CP și 1.000 Nm de cuplu.
Autonomie electrică de 81 km
Transmisia este automată cu 8 trepte, iar puterea este livrată către toate roțile. În aceste condiții, sprintul 0-100 km/h se realizează în 3,2 secunde, în timp ce viteza maximă anunțată este de 335 km/h. Cifrele sunt valabile pentru varianta coupe. Spunem asta pentru că noul Bentley Continental GT Speed este lansat pentru prima dată în istorie simultan în două variante de caroserie: coupe și cabrio. Versiunea decapotabilă, denumită GTC Speed, are nevoie de 3,4 secunde pentru a ajunge la 100 de km/h, iar de aici poate rula cu până la 285 km/h.
În modul pur electric, Continental GT Speed 2024 poate să ruleze folosind doar 190 de „cai”. În aceste condiții, viteza de vârf este limitată electronic la 140 km/h, iar autonomia este de 81 de kilometri în regim WLTP. Motorul electric primește energie de la o baterie de 25,9 kWh, care se poate încărca de la un curent de 11 kW.
Primul Bentley cu faruri individuale în 65 de ani
Noul Continental GT Speed adoptă aceeași formă a caroseriei. Totuși, mașina vine cu o serie de detalii estetice noi. Cea mai importantă este reprezentată de noile faruri individuale. Acestea sunt inspirate de cele de pe Bacalar și Batur. Ele apar pe un model al mărcii britanice pentru prima dată după anul 1959. Blocurile optice LED Matrix integrează o „sprânceană” orizontală și 120 de LED-uri separate, controlate digital.
Partea posterioară a fost și ea restilizată, având acum o formă mai aerodinamică. Aici regăsim o bară de protecție reproiectată și noi stopuri, care au o nouă grafică tridimensională. Capacul portbagajului și țevile de eșapament au fost și ele redesenate. Aspectul exterior este completat de jantele de 22 de inch. Acestea sunt oferite într-o nuanță închisă cu accente cromate sau în negru lucios cu inserții argintii.
Gamă cu trei sisteme audio
Interiorul adoptă un design ușor modificat comparativ cu generația precedentă. Avem noi scaune față reglabile electric pe 20 de direcții și îmbrăcate în piele 3D cu un nou tip de cusătură. Opțional vor putea fi comandate scaune Wellness cu reglare a posturii și cu sistem de climatizare. Mai sunt prezente ecranul Bentley Rotating cu trei suprafețe distincte. Este vorba despre un afișaj de 12,3 inch, trei cadrane analogice elegante și o porțiune de furnir realizată manual. Cele trei laturi sunt selectabile prin simpla atingere a unui buton.
În plus, există un sistem de iluminare ambientală cu 30 de culori, ionizatoare de aer și un nou filtru de particule. Calitatea aerului în exterior și în habitaclu este afișată pe un mic display. Sunt oferite și trei sisteme audio. Cel standard are 10 difuzoare și 650 de wați. Urmează un sistem Bang & Olufsen de 1.500 wați cu 16 difuzoare cu grile iluminate. A treia opțiune este un sistem Naim de 2.200 de wați cu 18 boxe.
335 km/h sub apă!
Noul model de la Bentley primește un șasiu activ și sistem de tracțiune integrală activ. Pe lista cu dotări mai figurează un diferențial electronic cu alunecare limitată, direcție integrală, suspensie adaptivă și un sistem activ anti-ruliu. Frânele sunt dotate standard cu etriere cu 10 pistoane pe față și 4 pistoane pe spate și discuri ventilate din fier. Opțional, sunt oferite discuri din carbură de siliciu de carbon.
Înainte de debut, noul Bentley Continental GT Speed a stabilit un nou record pentru cea mai mare viteză atinsă… sub apă. Performanța a fost stabilită în tunelul Ryfylke din Norvegia, care este cel mai lung tunel rutier subacvatic din lume. Acesta are o lungime de 14,4 kilometri și este situat la o adâncime de 292 de metri sub nivelul mării. Aici, coupe-ul britanic a atins viteza sa maximă de 335 km/h cu start de pe loc în doar 33 de secunde. Producția și livrările noului Continental GT Speed vor demara în cel de-al treilea trimestru al acestui an.