În urmă cu treizeci de ani, Mercedes-Benz echipa pentru prima dată un model G-Class cu motor în 8 cilindri. Cu acest propulsor, vehiculul off-road – lansat în 1973 – deschidea un nou capitol în privința performanțelor de condus, echipare și preț!
La momentul lansării, constructorul german programase o ediție limitată la 500 exemplare, bazate pe seria W463 lansată în 1989. În final, au fost construite doar 446 de vehicule, fiecare echipat cu motor puternic, inclusiv în varianta AMG. Aceste variante Mercedes-Benz a stabilit G-Class la nivel global drept un vehicul off-road în segmentul de lux. Rarele 500 GE V8 au fost modele în tendințe în 1993, precursoare la actualele generații de SUV-uri.
Puternic și luxos
Bine întreținute, modelele 500 GE V8 sunt clasificate astăzi drept un bun cultural istoric., primind mult-râvnita plăcuță H. Fiindcă am menționat trecutul acestui vehicul, trebuie să ne întoarcem la anul 1993 și Salonul Auto de la Genava. Este momentul când constructorul Mercedes-Benz prezintă modelul 500 GE V8 ca noua gamă de vârf a mărcii. Inițiativa de a construi acest autovehicul a venit din partea diviziei Off-Road Vehicle Product Unit.
Astfel, modelul a primit un motor cu 8 cilindri, puterea dezvoltată fiind de 240 CP (cuplu maxim de 375 Nm). Viteza maximă era de 180 km/oră, în timp ce accelerația între 0-100 km/oră se realiza în 11,4 secunde. Totodată, mașina era echipată cu anvelope Bridgestone cu noua dimensiune 265/70 R 16 H pe jante de aluminiu. La momentul respectiv, acestea erau singurele anvelope de teren omologate pentru viteze de până la 210 km/oră.
Interiorul cabinei
Fiind un model din clasa superioară, interiorul noului G-Class 500 GE V8 a fost reproiectat și substanțial îmbunătățit. Interiorul beneficia de inserții cu piele neagră și elemente contrastante în zona scaunelor și panourilor ușilor (nuanțe de gri). Furnirul de nuc este utilizat pentru ornamentele consolei centrale, selectorului de viteze sau uși. Exteriorul dispunea de finisaj special în albastru-metalizat Ametist, extins în zona barelor de protecție.