McLaren și Richard Mille au intrat în al cincilea an de parteneriat, evenimentul fiind marcat de lansarea celui mai ambițios model de ceas: RM 40-01 Automatic Tourbillon McLaren Speedtail. După cum sugerează și numele, acest ceas remarcabil onorează cel mai rapid, avansat și futuristic automobil pe care McLaren l-a construit vreodată – Speedtail – la baza conceptului aflându-se picătura de apă, cea mai eficientă formă aerodinamică găsită în natură.

Richard Mille (RM 40-01 & McLaren Speedtail)
Speedtail reprezintă apoteoza hypercarului simplificat, un grand tourer cu trei locuri care a devenit a treia mașină din gama McLaren’s Ultimate. Vehiculul dispune de propulsie hybridă și dezvoltă 1070 CP, viteza maximă fiind de 402 km/oră, devenind cel mai rapid McLaren construit vreodată. Cum eficiența aerodinamică este o prioritate pentru constructorul de vehicule, aceasta a devenit punctul de pornire în realizarea RM 40-01 Automatic Tourbillon McLaren Speedtail. “Există multe similitudini între modul în care Richard Mille și McLaren abordează proiectarea și ingineria, precum reducerea greutății, a impactului vibrațional și rezistenței”, spune Rob Melville (Design Director al McLaren Automotive).

McLaren Speedtail (RM 40-01)
“Când am început proiectarea RM 40-01, am avut o contribuție considerabilă în partajarea celor mai importante elemente ale mașinii și filozofiei din spatele ei. Cu Speedtail, ne-am propus să realizăm o mașină care să prezinte și o calitate artistică. Un aspect care se reflectă în construcția ceasului, numeroasele detalii Speedtail fiind regăsite în finisaj, materiale și design”, adaugă R. Melville. Pentru realizarea carcasei, Richard Mille a avut nevoie de circa 2800 ore de manoperă, timp de 18 luni fiind perfecționate liniile acesteia. La fel ca Speedtail, ceasul se bazează pe forma unei picături de apă, diferitele crestături de pe suprafața cadranului evocând deschiderile capotei și ieșirile de aer din spatele roților față.
mai multe știri auto AICI
Pentru a proteja mecanismul de ultimă generație al ceasului RM 40-01, Richard Mille a dezvoltat un cristal cu un “contur triplu” pentru a ține cont de conicitatea și greutatea scăzută a carcasei. De asemenea, cureaua a fost realizată cu un design asimetric, versiunea din cauciuc utilizând tehnologia Vulculor® de la Biwi SA, un proces special care permite o colorare specială a materialului, element regăsit în iconica bandă cu accent portocaliu McLaren din dreptul orei 6 (extinsă și pe curea). În ciuda formei carcasei, Salvador Arbona (Director Tehnic la Richard Mille) a găsit soluția perfectă pentru crearea unui “motor” orologic care ocupă spațiul disponibil și introduce un nivel înalt de sofisticare mecanică.

Richard Mille (RM 40-01 McLaren Speedtail)
Astfel, titanul de gradul 5 a fost utilizat în realizarea unor componente cheie – precum punțile, șuruburile punții, placa de bază și centrul rotorului. CRMT4 care acționează RM 40-01 introduce și primul afișaj de rezervă de putere al mecanismului, precum și data supradimensionată sau complicațiile selectorului de funcții, elemente realizate in-house pentru prima dată de Richard Mille la un tourbillon. ceasul beneficiează de o arhitectură complet nouă, complexitatea componentelor și multitudinea de detalii fiind completate de atenția acordată finisajului. Pentru a reflecta cele 106 vehicule Speedtail realizate, Richard Mille a planificat 106 ceasuri RM 40-01 Automatic Tourbillon McLaren Speedtail.
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal pentru mai multe informații AICI