LOTUS THEORY 1, UN CONCEPT 100% ELECTRIC CU 1.000 CP
Constructorul britanic Lotus a dat publicității detaliile și imaginile oficiale referitoare la noul concept electric Theory 1. Supercarul futurist este primul din seria de prototipuri Theory pe care marca din Norfolk le va lansa în următorii ani. Acesta combină tehnologia digitală modernă cu o abordare inovatoare a tehnologiei analogice și vine cu un propulsor de 1.000 CP.
Modelul de performanță electric este realizat în mare parte din materiale ușoare, ecologice, în cantități reduse. Caroseria lui Lotus Theory 1 este construită din doar zece materiale, între care titaniu, fibră de carbon, sticlă, poliester, cauciuc și aluminiu, toate reciclate. Designul exterior este caracterizat de elemente aerodinamice, active și pasive. În față regăsim un spoiler cu deflectoare aerodinamice pentru reducerea rezistenței la înaintare, și faruri subțiri cu lumini de zi laser, în forma literei L. Datorită absenței unui motor amplasat frontal parbrizul a fost extins până aproape de vârful capotei.
Grafică 3D imersivă la interior
Părțile laterale ale conceptului sunt sculptate pentru performanțe aerodinamice, iar portierele au un sistem de deschidere special. Acestea sunt proiectate astfel încât să faciliteze accesul în spații restrânse, cum ar fi parcările. Cei de la Lotus spun că pasagerii vor putea să intre în mașină și să iasă foarte ușor chiar și într-un spațiu de 2,4 metri. La partea din spate se distinge un eleron activ, care este integrat în ansamblul motorului și al suspensiei. De asemenea, podeaua vehiculului a fost optimizată aerodinamic pentru a genera un efect de sol. Aspectul exterior este completat de jantele de 20 de inch pe față și de 21 de inch pe spate.
Interiorul Lotus Theory 1 are un aspect futurist, cu o configurație neconvențională. Astfel, scaunul șoferului este poziționat central, iar celelalte două se află de o parte și de alta. Acestea sunt realizate din materiale textile speciale, capabile să ofere feedback haptic și suport lateral adaptiv. Tetierele sunt realizate cu imprimare 3D și integrează sisteme audio binaurale. În plus, în spatele scaunului șoferului se află un subwoofer. Volanul este în formă de manșă și este prevăzut cu o zonă centrală unde poate fi montat un ecran. Tot aici există lumini laser pentru semnalizare și grafică 3D imersivă. Șoferul poate alege între cinci moduri de rulare: Range, Tour, Sport, Individual și Track.
Autonomie de 402 kilometri
Conceptul Theory 1 oferă un pachet tehnologic avansat, inclusiv un sistem de comunicare integrat, denumit Lotus Technology Line. Acesta este dotat cu un display OLED, care afișează diverse informații pe parbriz, și cu un sistem de conducere autonomă de nivel 4. Acesta este funcțional datorită a patru senzori LiDAR, șase camere video HD, radare cu undă scurtă și radare ultrasonice. Mașina poate detecta în acest fel obstacole de la o distanță de 200 de metri, chiar și în condiții de vizibilitate redusă. Din punct de vedere tehnic, Lotus Theory 1 a primit un motor electric de 1.000 CP, cu care realizează sprintul 0-100 km/h în mai puțin de 2,5 secunde. Viteza de top este de 320 km/h. Motorul este alimentat de o baterie de 70 kWh, care promite o autonomie de 402 kilometri. Lotus nu va transforma conceptul într-un model de serie.