LEXUS LBX MORIZO RR DEBUTEAZĂ CU 305 CP ȘI 400 NM
Constructorul japonez de automobile premium Lexus a dezvăluit noul model LBX Morizo RR. Acesta este, în fapt, versiunea de performanță a crossover-ului și a fost prezentat în haine de concept-car. Cel mai important detaliu îl reprezintă motorul de 1,6 litri turbo de 305 CP preluat de pe GR Corolla.
Niponii au prezentat în cadrul Salonului Auto de la Tokyo o versiune de performanță a crossover-ului LBX. Acesta se află deocamdată în stadiu de concept-car și a fost botezat LBX Morizo RR. Denumirea provine de la porecla lui Akio Toyoda, președintele grupului Toyota Motor. Comparativ cu versiunea standard, noul crossover de performanță a primit sub capotă un motor cu 3 cilindri de 1,6 litri turbo. Acesta dezvoltă 305 CP și un cuplu de 400 Nm și este același care se regăsește și pe hot-hatch-ul GR Corolla. Propulsorul antrenează toate cele patru roți prin intermediul unui sistem controlat electronic și a unei transmisii automate Direct Shift cu opt trepte. Este vorba despre aceeași cutie de viteze prezentă și pe noua Toyota GR Yaris facelift.
Conceptul poartă semnătura șefului Toyota
În afară de noul motor și cutia de viteze, conceptul LBX Morizo RR primește o caroserie cu un design mai agresiv. Conceptul a fost personalizat cu accente unice, finisate într-o nuanță de galben, specifică lui Morizo. Aceste elemente se regăsesc la nivelul mulajul placat al grilei axului unificat, al etrierilor de frână și al centurilor de siguranță, care poartă logo-ul Morizo RR.
La exterior se disting jantele cu design nou de 19 inch și o gardă la sol mai joasă. Acest detaliu se datorează unei suspensii noi cu brațe MacPherson pe puntea față și cu brațe duble pe axa spate. În plus, prototipul primește un sistem de frâne cu discuri ventilate pe toate roțile. Oficialii mărcii nu au publicat și fotografii cu interiorul. Totuși, ei precizează că aici vom regăsi scaune sport și pedalier sport din aliaj. Toate elementele-cheie ale mașinii au fost calibrate pentru performanță, inclusiv caroseria, suspensia și anvelopele. Pentru a optimiza aerodinamica, echipa de ingineri a aplicat tehnologii din lumea curselor aeriene de mare viteză.
Versiunea de serie, sub semnul întrebării
Un LBX de performanță ar aduce o creștere colosală în materie de putere comparativ cu versiunea standard. Aceasta dispune de un grup motopropulsor hibrid care produce doar 134 CP și 184 Nm. Cu toate acestea, Lexus nu a precizat dacă va transforma noul LBX Morizo RR într-un model de serie.