De-a lungul timpului, combinația de litere CSL a apărut doar de trei ori în legendele BMW M. Cu toate acestea, împătimiții mărcii germane au știut imediat despre ce este vorba!
Când reunești două modele CSL în fața unui fundal de munte elvețian, ocazia devine una și mai specială. Mai ales că istoria aduce împreună două vehicule emblematice: M3 din generația E46 și tânărul M4 din generația G82. Două generații cu despărțite de particularități subtile: dac C încă reprezenta Coupé în 2003, astăzi el semnifică Competiție. Unde ambele modele sunt, fără îndoială, de acord: “Sport, Leichtbau” (Sport şi Uşor) .
Trecutul
Prin M3 CSL, construit în anul 2000, marca BMW a prezentat evoluția specială a modelului M3. Modelul de top – disponibil doar în versiunea Coupé – a fost optimizat extins pentru dinamică. Detaliu care se observă în greutatea mașinii: de la 1.495 kilograme avute anterior, vehiculul a “slăbit” circa 110 kilograme. Luneta a fost realizată din sticlă subțire, în timp ce difuzorul și spoilerul față au fost produse din material compozit.
Interiorul este dominat de scaunele-scoică fixe, chiar dacă bancheta spate a fost păstrată. Măsurile detaliate ale motorului și transmisie au contribuit la reducerea greutății, sistemul de evacuare fiind produs dintr-un material subțire. Totodată, M3 CSL a fost primul vehicul de serie BMW care a utilizat componente din fibră de carbon. O premieră au (și) anvelopele, fiind primul model livrat cu anvelope sport optimizate pentru circuit.
Experiența
BMW M3 CSL deține statutul unei legendele, nu mai trebuie să demonstreze nimic și își dezvăluie potențialul fascinant. Însă, M4 CSL pare mult mai încrezător în sine și, cu motorul său puternic, adrenalina este disponibilă din primul moment. Cu toate acestea, ca și în cazul fratelui cu tradiție, nu puterea motorului domină experiența de condus. Răspunsul este puterea bine dozată a punții spate, cee ace conduce la “plăcerea de a conduce”.
Detalii marcă aici – LEGENDĂ