ISTORIA LAMBORGHINI PE GHEAȚA DIN ST.MORITZ
Automobili Lamborghini a participat pentru al doilea an consecutiv la The ICE (Concursul Internațional de Eleganță). Desigur, este vorba despre evenimentul organizat pe lacul înghețat St. Moritz.
Casa Sant’Agata Bolognese a fost reprezentată de Lamborghini Polo Storico. Care a adus două mașini din colecția muzeului Sant’Agata Bolognese. Este vorba despre un Jarama GTS din 1973, gata pentru un weekend pe zăpadă complet. Dovadă că era dotat cu suport de schi, schiuri și sanie. Dar și un 400 GT 2+2 din 1968.
Modele reprezentative pentru două decenii istorice diferite
Provenind din două decenii diferite, cele două modele au un punct comun. Mai exact sunt echipate cu aceeași motorizare. Și anume legendarul Lamborghini V-12 de 4 litri, plasat în poziție longitudinală față. „Participarea Polo Storico la The ICE a fost o oportunitate excelentă. Am avut ocazia de a ne întâlni clienții și fanii într-un cadru cu adevărat unic. Acest eveniment este aproape de propriul nostru spirit. Ca și de felul nostru de a sărbători pasiunea pentru mașinile noastre clasice. Fără îndoială, este un context neobișnuit să vezi aici modele care sunt de obicei admirate în muzeul nostru”, a declarat Alessandro Farmeschi, Global After Sales Director Automobili Lamborghini.
Lamborghini Jarama GTS (1973)
Jarama GT a fost prezentat la Salonul Auto de la Geneva în martie 1970. Era noul GT 2+2 al lui Lamborghini, creat pentru a înlocui Islero, de la care a păstrat mecanica. Jarama era o adevărată mașină Gran Turismo. Stilul ultramodern al caroseriei este opera Carrozzeria Bertone și este o expresie perfectă a formelor auto care caracterizează anii 1970. Designul său îi permite să găzduiască doi adulți și doi copii pe bancheta din spate și mai multe bagaje. Una dintre caracteristicile stilistice ale lui Jarama sunt pleoapele care acoperă farurile din față atunci când nu sunt folosite. O caracteristică unică în întreaga istorie a producției Lamborghini. În 1972 s-a născut Jarama GTS, având același motor de 4 litri, însă mai puternic (365 CP), și cu câteva modificări estetice. Între acestea amintim o priză de aer ridicată pe capotă, prize de aer pe aripile față și noile jante Campagnolo.
În interiorul cabinei, GTS a primit scaune cu spătare conturate. Acestea erau concepute pentru a permite mai mult spațiu pentru locurile din spate. În plus, planșa de bord era acoperită cu aluminiu, iar butoanele secundare erau aranjate altfel. Producția a durat până în 1976. Iar când Jarama a ieșit din producție nu a fost planificat niciun model de înlocuire. Au fost produse în total 327 de unități: 177 GT și 150 GTS. GTS din 1973 expus la St. Moritz, acum deținut de Automobili Lamborghini, a fost vândut nou în Sicilia și este în configurația sa originală, cu caroserie Blu Tahiti, și interior galben muștar.
Lamborghini 400 GT 2+2 (1968)
În 1966 a fost prezentat la Salonul Auto de la Geneva 400 GT, ușor revizuit în linii față de 350 GT. Schimbările erau notabile mai ales în partea din spate a caroseriei, ridicată cu 6,5 centimetri, pentru a deveni un 2+2. Modelul era echipat cu un motor de 4 litri cu 12 cilindri, oferind 320 CP la 6500 rpm datorită alezajului crescut. De altfel, ddată cu 400 GT, motorul V12 a atins stadiul perfect de dezvoltare. Astfel că avea să echipeze, cu evoluțiile lor respective, toate mașinile cu 12 cilindri produse în deceniul următor la Sant’Agata Bolognese.
400 GT a adoptat, de asemenea, cutia de viteze și diferențialul Lamborghini, proiectate și realizate în casă, și o suspensie spate revizuită. În numărul din octombrie 1966 al revistei American Road & Track, 400 GT a fost numit „cel mai bun GT pe care l-am avut vreodată șansa să-l testăm”. O remarcă care l-a mulțumit pe Ferruccio Lamborghini care, cu doar trei ani mai devreme, și-a început noua afacere. cu dorința de a face cel mai bun GT din lume. Acest 400 GT 2+2 expus la St. Moritz a fost livrat în martie 1968 la Grand Garage des Nations din Geneva, în livrea Grigio Saint Vincent cu interior maro-tutun și face parte acum din colecția Muzeului Automobili Lamborghini.