Fără îndoială, Ferrari 365 GTS/4 Daytona Spider deține un loc important printre decapotabilele V12 cu motor frontal al mărcii. Combinând raritatea și design-ul captivant, ocupând o poziție onorantă în genealogia producătorului, modelul a marcat epoca când a fost realizat.
Ferrari a anunțat 365 GTB/4 Berlinetta în 1968, introducând primul motor de 4,4 litri pe o mașină de stradă. “Îmbrăcat” în revoluționara caroserie a lui Leonardo Fioravanti, acest model a surprins pe toată lumea cu succesul său absolut. Totodată, un model cu motorul plasat în spate a rămas în stadiul de dezvoltare. Era ultimul Grand Touring cu motor-față din ultimii 20 ani, o declarație a puterii și stilului legendar al mărcii italiene.
Modelul
Cu 352 CP, 365 GTB/4 detrona Lamborghini Miura din postura de cea mai rapidă mașină de serie din lume. Având la bază un 275 GTB/4, vehiculul dispunea de motorul poziționat mai jos și cutie de viteze cu 5 rapoarte. De asemenea, autovehiculul era dotat cu suspensie independentă pe toate roțile. Ca rezultat direct al acestui design derivat din competiție, modelul Daytona oferea carcateristici sporite de manevrabilitate la viteze mari.
Cu numărul de șasiu 15417, modelul face parte din categorie rară de vehicule, fiind al 49-lea Daytona Spider construit. El este unul din cele două exemplare finisate în combinația de culoarea (exterioară) Nero și piele (interior) Beige Scuro. Construit în 1972, vehiculul a fost livrat în Statele Unite, intrând în proprietatea fondatorului unei companii chimice. Ulterior, masina a fost vândută în martie 1973, în ultimii 17 ani trecând prin diferite mâini.
Restaurarea
În 1995, vehiculul ajunge în garajul unui colecționar din New Jersey, acesta luând decizia să restaureze complet masina. Între anii 1998 și 2000, vehiculul este recondiționat, la puțin timp el fiind vândut unui colecționar din Florida. Rămas în proprietate 12 ani, vehiculul a parcurs doar 240 km, în 2011 depunând dosarul pentru certificatul Ferrari Classiche. Foarte important, după restaurare, vehiculul și-a păstrat motorul original.