FACEȚI CUNOȘTINȚĂ CU NOUL AUDI Q6 E-TRON
După o campanie de promovare de câteva luni, constructorul german de automobile Audi a dezvăluit, în sfârșit, noul Q6 e-tron. Acesta nu este altceva decât versiunea electrică a SUV-ului Q6 și va fi disponibil în două versiuni cu până la 516 CP. Debutul comercial a fost fixat pentru vara acestui an.
Noul Audi Q6 e-tron este primul model al mărcii din Ingolstadt dezvoltat pe arhitectura PPE (Premium Platform Electric). Este aceeași arhitectură folosită și de noul Porsche Macan EV, una la 800 de volți care încorporează două motoare electrice. În momentul lansării vor fi disponibile pentru început două versiuni: Q6 e-tron quattro și SQ6 e-tron. Mai târziu în acest an sau cel târziu la început de 2025 vor fi introduse două noi versiuni. De asemenea, echiparea Sportback va debuta ulterior, iar o variantă cu tracțiune spate și autonomie extinsă este, de asemenea, în lucru.
Faruri Matrix LED și stopuri OLED
Ca gabarit, noul Audi Q6 e-tron are o lungime de 4.771 mm, o lățime de 2.139 mm și o înălțime de 1.648 mm în ambele versiuni. În dreptul ampatamentului sunt trecuți 2.899 mm. De asemenea, masa proprie este de 2.350 kg, iar coeficientul aerodinamic Cd este de 0,28, unul foarte bun pentru acest segment. Din punct de vedere estetic, SUV-ul cu emisii zero a primit o grilă Singleframe închisă și faruri Matrix LED. Acestea pot fi individualizate cu opt semnături luminoase pe care le poți modifica din meniul sistemului de infotainment. În plus, denumirea mașinii și cel al versiunii sunt inscripționate cu laser pe montantul „B”, la fel ca în cazul „fratelui” mai mare Q8 e-tron. Aspectul exterior este completat de jante cu design specific, care au dimensiuni cuprinse între 18 și 21 de inch.
La partea din spate există un set de stopuri OLED, care oferă la rându-le tot opt variante de semnături luminoase. Acestea pot interacționa cu cei din jur prin intermediul unor simboluri specifice pentru un plus de siguranță în trafic. Gama de culori conține opt nuanțe: Magnetic Solid Grey, Manhattan Metallic Grey, Glacier Metallic White, Stone Red, Mythos Metallic Black, Plasma Blue, Ascari Blue și Daytona Grey. Ultima va putea fi comandată doar pe echiparea S Line și pe versiunea SQ6 e-tron. Aceasta din urmă afișează un look sportiv, iar barele de protecție prezintă o serie de accente argintii. În standard, noul SQ6 e-tron primește jante pe 20 de inch, etriere negre și embleme S Line.
Ecran pentru pasagerul din dreapta
Compania germană a pregătit cu ocazia debutului noului Audi Q6 e-tron o ediție specială de lansare. Denumită Edition One, aceasta vine într-una dintre nuanțele Magnetic Grey sau Ascari Metallic Blue și primește pachetul S Line. Cele mai importante detalii vizuale sunt grila frontală în culoarea caroseriei, farurile Matrix LED, jantele de 21 de inch și etrierele roșii ale sistemului de frânare. În plus, clienții vor beneficia și de pachetul Black. La interior, SUV-ul electric dispune de noul ansamblu curbat OLED, format din instrumentarul de bord digital de 11,9 inch și ecranul multimedia de 14,5 inch. Acesta rulează un sistem de operare bazat pe Android Automotive.
O noutate absolută o reprezintă display-ul de 10,9 inch, care este amplasat în fața pasagerului din dreapta. El oferă funcția Active Privacy Mode prin care șoferul nu poate fi distras de la condus. Acest ecran și Head-up display-ul cu realitate augmentată vor fi oferite opțional. În același timp, șoferul va putea folosi un panou de control tactil finisat în negru lucios, montat pe portieră. Mai există, de asemenea, o zonă de încărcare prin inducție pentru smartphone și patru porturi USB-C. Habitaclul poate fi individualizat cu materiale precum microfibră Dinamica, piele Nappa și materiale reciclate. Spațiile de depozitare au un volum total de 25 de litri, iar portbagajul are o capacitate cuprinsă între 526 și 1.529 de litri. Pentru că avem de-a face cu un model electric, în față există un „frunk” de 64 de litri.
Prețuri de la 74.700 de euro
Așa cum aminteam anterior, noul Audi Q6 e-tron va fi disponibil la început în doar două versiuni. Prima dintre ele se numește Q6 e-tron quattro și oferă două motoare electrice pentru o putere totală de 387 CP. Cu aceste resurse, SUV-ul cu emisii zero poate să sprinteze de la 0 la 100 km/h în 5,9 secunde și să atingă o viteză de vârf de 210 km/h. Varianta mai puternică – SQ6 e-tron – folosește tot două motoare, care dezvoltă, însă, 516 CP. În acest caz, modelul electric german poate atinge „suta” în 4,3 secunde și o viteză maximă este de 230 km/h. Aceste valori sunt atinse prin activarea funcției „Launch Control”.
Indiferent de versiune, bateria are o capacitate netă de 94,9 kWh și promite o autonomie de până la 625 de kilometri și, respectiv 598 de kilometri. Încărcarea AC la 11 kW va fi standard, iar ulterior va fi disponibilă și o încărcare AC la 22 kW. Noul Q6 e-tron se va putea încărca și la stații rapide DC cu puteri de până la 270 kW. În acest fel, repriza de încărcare 10%-80% va dura doar 21 de minute. Totodată, în doar 10 minute, se va putea încărca pentru o autonomie de 255 de kilometri.