ELECTROMOBILITATEA ÎN TIMPUL IERNII!
Iarna, electromobilitatea trebuie să asigure în interiorul cabinei și sistemul de baterii o temperatură optimă. Această dublă sarcină necesită deja un consum crescut de energie, temperaturile externe scăzute afectând performanțele bateriilor.
Audi oferă un management termic inteligent, marca oferind performanțe și autonomie remarcabile la bordul mașinilor sale. Cu ajutorul unor mecanisme speciale de protecție, constructorul german asigură o durată de viață mai lungă bateriilor sale. Este motivul pentru care vă prezint un scurt interviu cu Pierre Woltmann și Thomas Anzenberger. Cei doi explică modul în care compania răspunde provocărilor pe timp de iarnă.
Proprietarii ar trebui să fie îngrijorați iarna?
Un prim răspuns îl oferă Thomas Anzenberger: dimensiunea bateriilor noastre alungă îndoielile cu privire la performanțe și autonomie. Management-ul termic inteligent selectează întotdeauna cele mai eficiente metode de încălzire a bateriei și interiorul cabinei pe timpul iernii. Astfel, bateriile dispun de o durată de viață mai lungă, mai ales dacă clienții pre-condiționează stațiile AC sau Wallbox acasă.
Cum afectează sezonul rece bateriile?
O întrebare la care răspunde Pierre Woltmann: performanțele unei baterii depinde fundamental de nivelul de încărcare și temperatură. Cu cât este mai rece, cu atât bateria va oferi mai puțină energie, procesele elctrochimice fiind un factor esențial. La temperaturi scăzute, rezistența electromobilitate internă a bateriei crește, în timp ce capacitatea utilizabilă scade. Protejăm bateria prin eliberarea unui amperaj mai scăzut la temperaturi scăzute.
Care sunt efectele frigului asupra încărcării?
Încărcarea bateriei poate dura mai mult când temperaturile sunt mai scăzute, explică Pierre Woltmann. Din acest motiv, bateria trebuie încălzită în timpul încărcării, ideal fiind chiar și pe drumul către stația de încărcare. În momentul conectării, vehiculul comunică cu sursa de alimentare, știind exact câtă energie poate să absoarbă.
Cum se reglează temperatura bateriei și interiorul?
Pentru asigurarea fiabilă a căldurii la temperaturi scăzute, sistemul Audi asigură o serie de încălzitoare suplimentare, spune Thomas Anzernberger. Acest aspect asigură un interior confortabil chiar și în situații extreme. Atunci când clienții Audi doresc să circule cu eficiență maximă, management-ul termic încălzește bateria, explică Pierre Woltmann. Astfel, este eliberată mai puțină putere, dar este crescută autonomia vehiculului. Electromobilitatea poate fi citită integral AICI.
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal AICI