Close-Up este numele unei serii de expoziții organizate de Muzeul Mercedes-Benz. Fiecare eveniment se concentrează asupra unui vehicul, expoziție sau element de arhitectură și design – evidențiind detalii și fapte interesante.
Cu aproximatic 160 vehicule și 1500 de exponate, Muzeul Mercedes-Benz este o vastă sursă de povești și istorii. Pentru acest editorial, vă propun să ne oprim asupra unui model cu totul special. Este vorba de Merecdes-Benz 300, un elegant autovehicul folosit de primul cancelar al Republicii Federale Germania – Konrad Adenauer. Firește, fiind o mașină utilizată de un deminitar al statului, mașina dispunea de anumite particularități.
Detalii design
Vopseaua neagră și finisajele subtile de crom erau completate de tapițeria moale și de bună calitate, alături de spațiul generos. Ca detaliu, ușa din spate oferea un sunet bogat la închidere, acesta fiind expeimentat de cancelar în timpul întâlnirilor oficiale. Foarte posibil, acest spectaculos vehicul să-l fi purtat inclusive pe J.F. Kennedy în cursul vizitei din 1963. Se știe că vehiculul era încă în funcțiune la momentul vizitei președintelui american.
Privind detaliile standard ale prestigiosului vehicul, prcum detaliile din lemn, realizezi că ea se încadra la categoria de lux. Cu toate acestea, privind la înclinația scaunului lui Adenauer, realizezi că el exprima o atmosferă de lucru autentică. Partea din spate a separatorului, care dispune de o fereastră acționată electric, este prevăzută cu o masă pliabilă. Totodată, mașina era dotată încă din 1959 cu o versiune timpurie a unui telefon portabil.
Despre tehnologie
Centurile de siguranță în trei puncta erau o inovație la acel moment, Merecdes-Benz oferindu-le ca dotări opționale din 1958. Cum sedanul face parte din seria de modele W189, acest vehicul se prezenta cu noutăți tehnologice și stilistice. Printre ele, regăsim motorul cu șase cilindri și injector de collector în locul unui carburator. Ca rezultat, puterea oferită de mașină era de 192 CP și o viteză maximă de aproximativ 165 km/oră.
Vehicul-simbol al tinerei Republici Federale Germane, acesta a fost utilizat în vizite oficiale ori de câte ori s-a putut. Călătorind deseori cu trenul, vehiculul era transportat într-un vagon special. Amintesc aici de vizitele efectuate la Londra (1954), Moscova (1955) sau Paris (1962). De asemenea, el a fost prezent la vacanțele efectuate de cancelar la Cadenabbia (pe malul lacului Como). Dacă timpul vă permite, nu ratați expoziția Close-Up.
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal AICI