BMW SKYTOP CONCEPT VA INTRA ÎN PRODUCȚIA DE SERIE
Noul concept-car BMW Skytop, care a fost dezvăluit în premieră mondială la „Concorso d’Eleganza Villa d’Este”, va fi transformat într-un model de serie. Informația a fost confirmată de un oficial al companiei bavareze. Acesta a precizat că viitorul automobil va fi produs într-o serie foarte limitată.
BMW ne-a obișnuit să dezvăluie an de an la „Concorso d’Eleganza Villa d’Este” noi concepte. Anul trecut, bavarezii au adus lângă lacul Como prototipul Touring Coupe Shooting Brake. Asemenea conceptului precedent bazat pe Z4, și acesta a fost o creație unică, ce aduce un omagiu trecutului BMW. La ediția din acest an, care a avut loc săptămâna trecută, constructorul german a prezentat noul concept Skytop. Acesta este un roadster inspirat de modelul Z8, echipat cu cel mai puternic propulsor V8 al mărcii.
Producție limitată la 25 de exemplare
Noul BMW Skytop Concept a fost foarte bine primit de cei prezenți la Villa d’Este, dar și de fanii de pretutindeni. La evenimentul de prezentare, oficialii mărcii nu au precizat dacă noul lor concept va evolua într-un model de serie. Ei bine, la câteva zile distanță, cei de la BMW au anunțat că acesta ar putea fi transformat într-un model de producție.
Șeful de design al BMW Group, Adrian van Hooydonk, a confirmat această informația. Designerul olandez a precizat cu această ocazie că viitorul model de serie ar urma să fie construit în doar 20 sau cel mult 25 de exemplare. În același timp, van Hooydonk a spus că lansarea viitorului roadster de producție ar urma să aibă loc în 2026.
Skytop de serie va fi bazat pe M8 Cabrio
Noul Skytop Concept a primit sub capotă cel mai puternic V8 produs de BMW. Cu alte cuvinte, folosește același propulsor ca versiunea M8 Cabrio Competition. Este vorba despre motorul de 4,4 litri, care dezvoltă 625 CP. Specialiștii din industrie anticipează că Skytop de serie va fi bazat pe modelul M8 Cabrio. Noul concept este puternic inspirat de roadster-ul Z8. Acesta a fost produs în 5.703 de exemplare între 1998 și 2003, însă era mai puțin exclusivist comparativ cu planurile pentru Skytop.