După prezentarea desfășurată la sediul dealer-ului Auto Cobălcescu (din luna octombrie), am avut plăcerea de a conduce cel mai nou automobil din curtea constructorului BMW. De fapt, nu a fost un test în adevăratul sens al cuvântului, orientarea publicației naostre fiind mai mult către confort și plăcerea de a conduce, mai puțin pentru “a scoate ce este mai bun dintr-o mașină”. Evident, trebuie spus că am fost surprinși de tracțiunea față oferită pe acest model, fiind prima mașină compactă din istoria mărcii BMW cu o astfel de dotare.
Lansat sub numele se Seria 1 Hatchback, noul model este cea mai accesibilă mașină din familia producătorului BMW – construit pe o arhitectură cu tracțiune față – unitatea de propulsie fiind poziționată transversal, ceea ce a dus la câteva modificări în ce privește design-ul exterior. Trebuie spus încă de la început că Seria 1 este prima mașină din gama compactă pe care noi am condus-o, fiind mult mai obișnuiți cu clasele mari ale constructorului german. Cu toate acestea, am simțit acceași forță și calitate pe care BMW o oferă mașinilor sale, detaliile noului model fiind ușor de observat. Astfel, partea frontală se evidențiază printr-o grilă mai mare, în timp ce farurile au dimensiune sporită și mult mai înclinate.
De la început BMW a mizat pe o linie sportivă, atletică – privind din lateral, acest aspect este ușor de observat pe linia botului – în timpul deplasării noastre mașina atrăgând (deja) toate privirile. Modelul cu care am plecat la drum este un 120 xDrive, cu nivelul de echipare M Sport, astfel că sportivitatea mașinii este foarte clar definită. Pachetul aerodynamic al mașinii include un spoiler față cu prize de aer laterale, grilă frontală cu bare verticale satinate, praguri laterale și bară spate cu două terminații pentru sistemul de evacuare – în timp ce luminile de ceață dispun de tehnologie LED – constructorul oferind clienților posibilitatea de a allege dintr-o gamă largă de nuanțte, modelul nostru beneficiind de acest spectaculos Albastru Misano.
Cu dimensiuni ceva mai mici decât a predecesorului său, noua Seria 1 are o lungime de de 4319 mm, în timp ce lățimea a crescut până la 1799 mm și înălțimea la 1434 mm. În ce privește interiorul, acesta este unul spectaculos, el fiind dominat de materiale premium și mult mai ergonomic. Partea centrală a bordului este dominat de un display înclinat către șofer, cu touchscreen și o diagonală de 8.8 inch, mașina condusă de noi fiind echipată și cu sistemul BMW Live Cockpit Plus, o altă premieră a Seria 1 fiind head-up display-ul color, cu diagonală de 9.2 inch – care proiectează informațiile necesare condusului pe parbriz – astfel încât șoferul să nu-și mute privirea de la drum.
Fiindcă modelul era unul cu linie de echipare M Sport, autoturismul dispune la interior de scaune față-sport – foarte confortabile – cu tapițerie din stofă Trigon și Alcantara neagră, volanul multifunctional M fiind îmbrăcat în piele, în timp ce plafonul a beneficiat de capitonaj BMW Individual din antracit. Totuși există și un minus: zgomotul în interiorul cabinei era unul destul de mare, mașina trebuind să beneficieze de o antifonare mai bună. Totodată, dispunerea transversal a motorului a permis mărirea spațiului interior – crescut cu 33 mm pentru picioare și până la 19 mm pentru cap.
De asemenea, spațiile de depozitare sunt destul de generoase la noul model, portbagajul oferind și el mai mult spațiu pentru bagaje – cu o capacitate de 380 litri – acesta crescând la 1200 litri prin rabatarea scaunelor spate. În ce privește motorizarea, noua generație dispune de o gamă diversificată – diesel sau benzină – inclusiv cu un propulsor pe benzină de 1.5 litri pe modelul 118i, ce oferă 140 CP. Modelul condus de noi – 120 xDrive – a fost echipată cu un propulsor diesel de 2.0 litri, care dezvolta 190 CP și are un cuplu de 400 Nm. O motorizare care respectă normele de emisii Euro 6, mașina fiind echipată cu filtru de particule diesel, catalizator și tehnologie SCR cu AdBlue.
Pentru acest model, BMW oferă o transmisie automata Steptronic cu opt rapoarte 9și tracțiune integral), trecerea fiind una deosebit de lină și foarte rapidă. Transmisia se comportă excelent, indiferent de mediul în care rulezi (accelerația fiind prezentă atunci când ai nevoie de ea), cei 190 CP fiind foarte bine puși în valoare. În fine, potrivit fișei tehnice, modelul 120 xDrive oferă o accelerație de la 0 – 100 km/oră în șapte secunde, viteza maximă fiind de 230 km/oră. Nu ne rămâne decât să vă îndreptăm către un showroom BMW, aici având posibilitatea să testați un model Seria 1. Detalii AICI. Foto – Rusu Dumitru Costinel.