BMW PREZINTĂ M4 COMPETITION & GT3!
De la producţia de serie la motorsport şi înapoi: partea a doua. La puţin timp după BMW M Design Talk (filmul aici aici), BMW M GmbH lansează un nou videoclip care prezintă piesa comună a modelului de serie BMW M4 Competition şi a versiunii de curse BMW M4 GT3. În cadrul BMW M4 Engine Talk, Marcus Engelke, project manager sisteme de propulsie BMW M4, şi Ulrich Schulz, directorul de proiectare al sistemului de propulsie la BMW Motorsport, evidenţiază detalii fascinante ale motorului cu şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie M TwinPower Turbo, care a fost conceput de la început atât pentru modele de serie, cât şi pentru maşini de curse.
“510 CP, 650 Nm – acesta este cel mai puternic motor cu şase cilindri dispuşi în linie cu care am echipat vreodată o maşină de producţie”, spune Marcus Engelke la începutul videoclipului. “590 CP, 700 Nm – acesta este cel mai puternic motor cu şase dispuşi în linie pe care constructorul -a instalat într-un automobil de curse de pe vremea M1 Group 5”, adaugă Ulrich Schulz. Cei doi ingineri continuă să descrie cât de asemănător este motorul M4 Competition cu omologul său din noul vârf de tehnologie BMW M Motorsport. În prezent în ultimul său an de dezvoltare, M4 GT3 va avea misiunea de a ajuta echipele BMW M Motorsport să concureze pentru victorii şi titluri în cursele GT din întreaga lume începând cu 2022.
mai multe știri lifestyle AICI
Cu componentele propulsorului de la modelul M de producţie – inclusiv carterul, chiulasa, antrenarea arborelui cotit, arborele cotit şi biela – proiectate şi pentru a oferi performanţe maxime pe circuit, este pregătită deja baza perfectă pentru motorul ce urmează a fi folosit în motorsport. Engelke şi Schulz explorează în detaliu modul în care motorul este poziţionat şi instalat în diferitele maşini şi îşi susţin punctele de vedere prin schiţe uşor de înţeles, prezentate pe un flipchart. Aceasta prezintă o imagine clară a cerinţelor specifice ale motorului de producţie şi celui curse şi modul în care BMW M GmbH a ajuns la misiunea de a face faţă acestor provocări. Pe lângă prezentarea celor două motoare complete, specialiştii folosesc și prezentările video.
De asemenea, sunt identificate componente identice din cele două propulsoare, cum ar fi biela cu pistoane şi carcasa turbocompresorului – care a fost transferată la maşina de curse în formă nemodificată. “Pe lângă faptul că folosim multe piese asemănătoare, conlucrăm strâns şi la partea de producţie. Motorul complet este asamblat din cel de serie la doar câţiva metri distanţă de aici”, meționează Markus Engelke, reflectând la locul de naştere al motorului M4 Competition în facilitatea M de pe Preussenstrasse din München. “Am făcut un cerc complet”, explică în finalul materialului Ulrich Schulz: “BMW M şi BMW Motorsport au o istorie comună pasionantă, o poveste care a început la Preussenstrasse”, completează Markus Engelke.
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal pentru mai multe informații AICI