BMW A PREZENTAT VISION NEUE KLASSE
În perioada 5/20 septembrie, München este gazda “IAA Mobility 2023” și gazda celui mai recent concept al BMW Group. Denumit Vision Neue Klasse, conceptul prefigurează modul cum va arăta următoarea generație de automobile ale principalei sale mărci.
Vision Vehicle întruchipează un limbaj de design clar, cu suprafețe extinse și linii distinctive, reduce la esențial. Este o abordare care accentuează caracteristicile eblematice ale mărcii, precum grila BMW sau curba Hofmeister din grafica geamurilor laterale. “BMW Vision Neue Klasse combină capacitatea naostra de a inova în domeniile esențiale. Aici pot aminti electrificarea, digitalizarea și circularitatea”, a spus Oliver Zipse (Președintele BMW).
Limbajul de design
Exteriorul vehiculului se prezintă cu elemente de design care vor defini în viitor modelele Neue Klasse: clare, elegante, atemporale. De asemenea, noua arhitectură a automobilului electric oferă noi posibilități de exprimare stilistică în interiorul cabinei. “Design-ul Neue Klasse este caracteristic mărcii noastre, încât pare că am sărit o generație”, spune Adrian van Hooydonk. Sunt elemente ușor de recunoscut din trecutul mărcii bavareze.
Pasajele roţilor, habitaclul retras şi partea frontală cu “bot de rechin” înclinat în faţă sunt toate definitorii pentru BMW. Jantele aerodinamice de 21 de inchi aduc un omagiu designului cross-spoke clasic, inspirat de motorsport. Totodată, caroseria aproape monolitică a automobilului, cu adâncituri puternice în faţă/spate şi suprafeţele vitrate mari, creează o nouă estetică. Culoarea exteriorului subliniază personalitatea prietenoasă, orientată spre viitor.
Interacțiunea om-mașină
Intrarea în era digital aduce cu sine o reducere a comenzilor de operare analogice, acestea fiind reduce la minimum. Interacțiunea om-mașină are loc prin intermediul Oanoramic Vision, ecranul central și butoanele de pe volan. Electrificarea și circularitatea vor deveni elemente de bază în transformarea mărcii. Sunt elemente reunite în Vision Neue Klasse, vehicul care reprezintă gama de inovații tehnologice prin care marca demonstrează dezvoltarea durabilă.