Audi se pregătește să lanseze pe piața din România – pe parcursul anului 2020 – șase modele hybrid plug-in, primul dina ceastă serie fiind Q5 TFSI. Un model disponibil la distribuitori în două variante de motorizare: Q5 55 TFSI e quattro și Q5 50 TFSI e quattro – ambele versiuni urmând să fie echipate cu motoare termice 2.0 TFSI în patru cilindri. În timp ce varianta 50 TFSI e quattro generează o putere totală de 299 CP, modelul 55 TFSI e quattro oferă viitorului proprietar 350 CP.
Cai Putere care se regăsesc în puterea oferită de motozrizările oferite. Astfel, versiunea Q5 55 TFSI e quattro accelerează de la 0 – 100 km/oră în doar 5,3 secunde, în timp ce 50 TFSI e quattro are nevoie de doar 6,1 secunde pentru aceeași performanță. Rezultatele se văd în viteza maximă a autovehicului Audi – 239 km/oră – în modul exclusiv electric aceasta fiind de 135 km/oră, aproape de limita de viteză pentru condusul pe autostrăzi. Motorul electric în curent continuu (PSM) – integrat în sistemul de transmisie S tronic cu șapte trepte – utilizează tehnologia ultra pentru a transfera cuplul către toate cele patru roți.
În ce privește echiparea, varianta 50 TFSI e quattro oferă trei linii – Basic, Sport și Design – în timp ce 55 TFSI e quattro dispune doar o singură linie. În ce privește liniile Sport și Design, acestea dispun de accente de culoare în grila radiatorului, grila laterală de admisie a aerului și pe difuzorul posterior. Iar lista de echipări standard este una generoasă, incluzând aici faruri LED, scaune sport, control automat al sistemului de climatizare pentru trei zone sau jante de 18 inch. În splus, bancheta spate este divizată în trei segmente și poate fi glisată longitudinal, portbagajul putând fi extins de la capacitatea de bază – 550 litri – până la 610 litri. Totodată, dacă spătarul banchetei este rabatat, volumul crește până la 15500 litri.
Bateria litiu-ion montată în podea, în zona portbagajului, dispune de o capacitate de stocare de 14,1 kWh și tensiune de 381 volți. Sistemul de climatizare cu pompă de căldură de înaltă eficiență utilizează căldura eliberată de componentele de înaltă tensiune. Astfel, 1 kW de energie electrică poate genera până la 3 kW energie termică. Modelul este astfel mai eficient, oferind, în același timp, un climat confortabil pasagerilor. Audi Q5 TFSI e quattro oferă șoferilor trei moduri de condus: Electric, Hibrid (Auto) și Hold. Sistemul de management al propulsiei hibride, parte din dotările standard, selectează automat cea mai bună strategie de propulsie.
Q5 TFSI e este primul model cu tehnologie ultra pentru optimizarea utilizării tracțiunii integrale combinată cu motorul electric. Sistemul de control inteligent activează predictiv tracțiunea integrală pe baza analizei datelor colectate de senzori, a modului de condus și a comportamentului șoferilor. Astfel, dacă încărcarea mașinii este redusă, iar coeficientul de frecare dintre roți și suprafața de rulare este suficient, sistemul de transmisie către roțile din spate va fi dezactivat. Tracțiunea integrală este dezactivată când nu este necesară, dar rămâne disponibilă. Activarea se face în trei moduri: proactiv, predictiv și reactiv. Mai multe detalii AICI.