Încă de la început trebuie să menționez că Audi este una dintre mărcile mele preferate, în special pentru saltul tehnologic realizat în ultimii ani. Liniile sportive se îmbină armonios cu dotările tehnice și calitatea materialelor din interiorul cabinei. Este unul dintre acele autovehicule despre care nu prea ai ce să spui, eventualele mențiuni negative ținând mai mult de subiectivitatea fiecăruia dintre noi. Fiindcă, nu-i așa, avem dreptul fiecare să ne exprimăm plăcerea față un vehicul sau altul.
După cum menționam la începutul articolului, Audi este una dintre mărcile mele preferate, sportivitatea lui – A7 chiar este în topul meu – și interiorul deosebit de elegant (pentru mine personal, modul cu arată interiorul este decisiv în alegerea unei mașini) și poziția confortabilă din timpul condusului sunt esențiale. Evident, nu aveam cum să nu mă bucur când am primit propunerea din partea Anei Niculescu (Marketing Managerul Audi România) de a lua în test unul dintre cele mai recente modele din portofoliul mărcii germane: A3 Sporback S Line. Aflat la generația a patra, vehiculul a constituit o opțiune conservatoare și consecventă, chiar dacă previzibilă, din clasa hatchback a familiei premium, în momentul de față mașina evoluând la un design mult mai atrăgător pentru versiunea Sportback cu cinci uși.
Un automobil care se încadrează în clasa compactă, modelul condus de mine fiind dotat cu un propulsor diesel – cu o putere de 15o CP – cele șapte rapoarte de viteză fiind schimbate cu ajutorul unei cutii automate ST7. Liniile sportive îi conferă modelului A3 Sportback o alură deosebit de dinamică, ampatamentul lung și consola frontală scurtă venind să sublinieze proporțiile echilibrate ale automobilului. O primă impresie despre noul model mi-a fost dezvăluită atunci când am urcat la bordul lui, una extrem de plăcută: interiorul te întâmpină cu o varietate mare de materiale și un tablou de bord pe gustul meu – lipsit de butoane clasice, totul fiind digital – cu un design orientat către șofer. Un element important, ținând cont că ieșirea mea a fost către Brașov – prin Vălenii de Munte și Cheia, cu întoarcere prin Predeal și Ploiești.
Am evitat totuși să merg pe autostradă, în încercarea de a “simții” cât mai bine mașina. Iar aici trebuie să mărturisesc că am fost impresionat de consum (poate nu unitatea cea mai bună de măsură la o astfel de mașină, dar importantă zic eu pentru cei acre au drumuri lungi de făcut), ținând cont că am efectuat un drum și către orașul Giurgiu (plus retur), pe parcursul a trei zile consumând aproximativ 75% din rezervor. Am făcut această specificație în ideea că, un viitor posesor, dorește să efectueze o vacanță în afara țării, autonomia mașinii fiind foarte importantă pe distanțe lungi (atât din punctul de vedere al kilometrilor parcurși, cât și al costului efectiv al combustibilului). Revenind la prezentarea mașinii, constructorul oferă trei specificații pentru modelul A3: Sport, Technik și S Line, fiecare linie primind diferențe subtile de stil la exterior. Detalii aici: AUDI ROMÂNIA
Sesiunea de testare poate fi citită integral în numărul 42 al publicației The Gentleman’s Journal. Mai multe informații aici: NEWS.