Audi a început producția ultimului său motor pe combustie, o tranziție lentă către segmentul e-mobilitate. Începând cu 2026, constructorul german de autovehicule premium va lansa doar modele alimenatte cu energie electrică.
Ca parte a realinierii sale strategice, marca a început accelerarea tranziției către mobilitatea electrică. Producătorul va renunța treptat la producția de motoare cu ardere internă până în anul 2033. Astfel, constructorul de mașini premium Audi își propune să realizeze emisii zero până cel târziu în anul 2050. “Prin puterea noastră inovatoare, oferim opțiuni de mobilitate durabile și neutre în materie de carbon”, spune Markus Duesmann.
Tehnologie și inovație
“Nu cred în succesul interdicțiilor. Eu cred în succesul tehnologiei și inovației”, completează Markus Duesmann. Momentul exact la renunțării la motorul cu combustie va fi decis în cele din urmă de clienți și legislație. În acest moment, marca germană se așteaptă la o cerere continuă de vehicule clasice în China după 2033. Motiv pentru care ar putea exista aici o ofertă de vehicule cu motoare pe combustie produse local.
În același timp, marca își va extinde semnificativ gama de modele complet electrice. Cu noile e-tron GT, RS e-tron GT, Q4 e-tron și Q4 Sportback e-tron, există deja un parc electric dezvoltat. Până în 2025, constructorul își propune să aibă peste 20 de modele în gama de vehicule electrice. “Cu această foaie de parcurs, oferim claritatea necesară pentru tranziția decisivă către era electrică. Transmitem semnalul că suntem pregătiți”, spune Duesmann.
Extinderea infrastructurii
Extinderea infrastructurii de încărcare și a surselor de energie regenerabilă este, de asemenea, crucială pentru creșterea e-mobilității. Acceptarea de către societate a schimbărilor este și ea o preocupare important, marca fiind implicată în ambele domenii. A fost dezvăluit la Ingolstadt proiectul-pilot al hub-ului de încărcare ca soluție proprie. Totodată, AUDI a colaborat cu furnizori de energie pentru extinderea surselor regenerabile.
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal AICI