Audi își dezvoltă sistematic segmentul electric, oferind publicului două noi modele: Audi e-tron și e-tron Sportback. Astfel, cele două automobile devin mai agile, mai atractive și mult mai dinamice în varianta S. Cele trei motoare electrice, dintre care două sunt instalate pe puntea spate, generează împreună un o putere de boost de 370 kW și un cuplu de 973 Nm – practice, cele două modele 100% electrice pot accelera de la 0 – 100 km/oră în doar 4,5 secunde.
Sistemul inteligent de control al trenului de rulare ridică și siguranța și mai ales manevrabilitatea dinamică la niveluri inedite: alături de tracțiunea integrală electrică, automobilele sunt echipate și cu un sistem inovator de control electric al cuplului, ce permite distribuția activă și 100% variabilă a cuplului pe puntea spate. Totodată, este imposibil să nu te impresioneze experiența conducerii unui Audi e-tron S, cu dinamismul, agilitatea și tracțiunea optimizate la noi cote. În treapta S, ambele modele pot ajunge în doar 4,5 secunde, de pe loc la 100 km/oră, lin și aproape complet silențios, propulsia nefiind limitată electronic decât la 210 km/h.
În ceea ce privește manevrabilitatea, modelele S electrice vor impresiona fără doar și poate cu agilitatea și manevrabilitatea lor ieșite din comun. Automobilele accelerează în viraje la fel de dinamic ca un automobil sport pur-sânge, concentrându-se mai mult pe puntea spate și demonstrând o fire extrem de sportivă. Când sistemul de control al stabilității ESC este setat în modul Sport și sistemul de manevrabilitate dinamică Audi drive select este setat în modul Dynamic pentru performanțe maxime, setarea trenului de rulare încurajează un nivel extrem de ridicat de dinamică transversală și permite, de asemenea, drift-uri controlate.
Sistemul de propulsie a fost programat pentru eficiență în utilizarea cotidiană. Astfel, în modul normal de funcționare, doar motoarele de pe puntea spate sunt în funcțiune. Motorul frontal nu va fi alimentat, dar se va activa automat, aproape imperceptibil pentru șofer, atunci când e nevoie de mai multă putere. Motorul se activează, de asemenea, predictiv, atunci când scade aderența, la valori de fricțiune reduse și în virajele abordate cu viteză mare. Sistemul pur electric de propulsie este completat și cu alte inovații tehnice, precum controlul electric al cuplului, ce aduce în zona electrică avantajele diferențialului sport clasic.
Designul sportiv și impunător al modelelor e-tron S vorbește în limbajul progresist al designului Audi și accentuează, de exemplu, contururile roților. Detaliile precum grila Singleframe octogonală, ce este în cea mai mare parte închisă și vopsită gri, transpun designul în zona electrică. În partea inferioară a farurilor LED, patru segmente desenează semnătura specifică gamei e-tron, dând astfel o formă aparte luminilor de zi. Rolul de lider al modelelor S poate fi recunoscut imediat. Barele de protecție din față și din spate sunt conturate marcant, în timp ce difuzorul acoperă aproape întreaga lățime a automobilului.
Bara este flancată de așa-numitele Air Curtains ce au devenit și mai mari și mai expresive și optimizează fluxul de aer. Acestea se extind sub faruri, creând astfel un design de ansamblu și mai dinamic, bine vizibil chiar și de la distanță. Pe ambele părți, pasajele roților au fost evazate cu 23 mm. De asemenea, ambele modele S sunt disponibile opțional cu farurile Matrix LED digitale, o altă inovație inedită la nivel mondial pentru producția de volum. Lumina acestor faruri este dispersată în mici pixeli și poate fi controlată cu precizie foarte ridicată, ceea ce permite numeroase noi funcții, precum luminile pentru marcarea benzilor și luminile de orientare.
Interiorul celor două modele S a fost păstrat în nuanțe închise. Un arc mare conectează afișajele oglinzilor virtuale exterioare (opționale) cu calota ce acoperă Audi virtual cockpit. Panoul de instrumente este orientat spre șofer, iar consola tunelului central este așezată pe pereți laterali deschiși. Scaunele sport ajustabile electric sunt o dotare standard. Tapițeria lor din piele/Alcantara și levierul schimbătorului de viteze sunt prevăzute cu rombul S embosat. Opțional, constructorul poate oferi scaune super-sport acoperite cu piele cu model în romburi – în nuanțe de negru, gri rotor sau roșu aras. Mai multe detalii sunt disponibile AICI.