AMERICANII DE LA NILU27 DEZVĂLUIE PRIMUL LOR HYPERCAR
Nilu27, o companie americană creată de un fost designer de la Bugatti și Koenigsegg, a lansat recent primul său model exclusivist. Este vorba despre un hypercar echipat cu un motor V12 și o cutie de viteze manuală. Numele său: NILU.
Trăim o eră în care industria auto se îndreaptă tot mai mult spre electrificare. În acest context, mașinile echipate cu motoare puternice neasistate de sisteme electrice devin tot mai rare. De asemenea, modelele de înaltă performanță cu transmisie manuală sunt și ele pe cale de dispariție. Cu toate acestea, există încă și vehicule care păstrează această configurație tradițională. Un astfel de automobil este NILU, un hypercar inovator produs de compania americană Nilu27, fondată de Sasha Selipanov, fost designer la Bugatti și Koenigsegg.
Motor V12 de peste 1.000 CP
Noul hypercar american este pus în mișcare de un motor V12 de 6,5 litri, aspirat natural. Dezvoltat de firma Hartley Engines din Noua Zeelandă, acesta va oferi peste 1.000 de cai-putere și poate atinge turații comparabile cu cele ale unui motor electric. Spre deosebire de majoritatea motoarelor, care prezintă prize de aer în interiorul „V”-ului și evacuări exterioare, deplasarea aerului este inversată pe acest V12. Corpurile de accelerație individuale se află în exterior, în timp ce evacuarea iese prin partea superioară într-o configurație în „V”.
Pentru a se adapta formei sale complexe, sistemul de evacuare din Inconel „12-into-1” este imprimat 3D. Acesta se termină cu trei evacuări rotunde care, potrivit jurnalistului Jonny Lieberman, citat de Motor1, a fost inspirat de o navetă spațială. Propulsorul este asociat exclusiv la o cutie de viteze manuală cu 7 trepte, creată de compania italiană CIMA. Levierul schimbătorului de viteze este prevăzut cu un mecanism special, care împiedică selectarea marșarierului în timpul deplasării. Acest mecanism poate fi acționat manual pentru a permite cuplarea marșarierului. Este similar cu cel de pe vechiul Lamborghini Countach.
Un singur ecran la interior
Noul hypercar Nilu este echipat cu o caroserie futuristă, montată pe un șasiu de tip monococă din fibră de carbon. Acesta este ranforsat cu un set de cadre auxiliare din aliaj de aluminiu. Cockpit-ul este futurist și minimalist deopotrivă și este finisat într-o combinație de două culori, portocaliu și negru. Există foarte puține butoane fizice și un tablou de bord analog. De asemenea, nu există butoane nici pe volanul din piele rotund și nici moduri de conducere. Pe panourile ușilor există două curele pentru deschiderea și închiderea acestora.
Modelul a primit un singur ecran. Integrat în oglinda retrovizoare, acesta oferă un plus de vizibilitate în spate. Scaunele sunt fixe și sunt prevăzute cu centuri de siguranță cu cinci puncte de prindere. În schimb, tetierele lor, pedalierul din aluminiu și oglinzile exterioare pot fi ajustate manual cu ajutorul unor pârghii și comutatoare specifice. Nu în ultimul rând, hypercar-ul american este dotat cu o suspensie cu brațe duble și cu un sistem de tije de împingere. Aspectul exterior este completat de jantele de 20 de inch pe față și de 21 de inch pe spate. În spatele acestora se află frâne din carbon-ceramică produse de compania Brembo.
Producție inițială de 15 exemplare
Reprezentanții Nilu27 au precizat că noul hypercar NILU va fi produs pentru început în doar 15 exemplare. Ulterior, vor mai fi fabricate alte 54 de unități omologate pentru circulația pe drumurile publice. Asta înseamnă că primele unități vor fi destinate exclusiv circuitului. NILU își va face debutul public la Pebble Beach, în timpul Monterey Car Week de la Pebble Beach (California), pe 15 august. Primul lot de mașini destinate clienților va fi asamblat în uzina de la Irvine (SUA), înainte ca producția să fie mutată în străinătate.