ALPINE ALPENGLOW HY4: PROTOTIP DE ANDURANȚĂ PE HIDROGEN
Compania franceză Alpine a publicat primele imagini și detalii oficiale referitoare la noul său prototip Alpenglow Hy4. Acesta este propulsat de un motor termic alimentat cu hidrogen. Bolidul va concura în cursele de anduranță, iar prima cursă va fi cea de 6 ore de la Spa-Francorchamps.
Tendința generală actuală în industria auto este de adoptare a sistemelor de propulsie electrificate. Cu toate acestea, există câțiva constructori care rămân fideli motorizărilor convenționale cu combustie internă. Pentru unii dintre aceștia, principala soluție pare să fie sistemele alimentate cu combustibili sintetici. Pioneri în acest domeniu sunt mărci renumite precum Porsche și Lamborghini.
De la concept la realitate
Sistemele alimentate cu hidrogen reprezintă o direcție interesantă în ceea ce privește inovația în industria auto. Marca niponă Toyota reprezintă unul dintre principalii pionieri în acest domeniu. Producătorul asiatic este recunoscut pentru eforturile susținute pe care le depune în procesul de dezvoltare și promovare a vehiculelor alimentate cu hidrogen. Un exemplu în acest sens este modelul Toyota Mirai.
Însă, în afară de Toyota, mai există și alte companii care fac tranziția către propulsia pe bază de hidrogen. Una dintre acestea este Alpine, care era cunoscută inițial pentru modelele sale de competiție și cele de performanță. Între timp, brandul francez și-a extins expertiza în tehnologiile de propulsie ecologică, inclusiv sistemele alimentate cu hidrogen.
Drumul spre o mobilitate cu emisii zero
În 2022, Alpine dezvăluia conceptul static Alpenglow. Acum, la doi ani distanță, acel vehicul a fost transformat într-un prototip practic și funcțional. Acesta se numește Alpenglow Hy4 și reprezintă o etapă semnificativă în evoluția acelui proiect. Prin această metamorfoză, Alpine își demonstrează angajamentul față de inovație și progres în domeniul automobilelor alimentate cu hidrogen.
Denumirea dezvăluie natura ascunsă a prototipului. Ne referim aici la un motor de 2,0 litri pe hidrogen. Acesta are patru cilindri și livrează o putere maximă de 340 CP. Combustibilul este stocat în trei rezervoare, fiecare dintre acestea având o capacitate de 2 kg. Ulterior, propulsorul va fi înlocuit cu un V6 dezvoltat de Alpine, care va funcționa tot pe bază de hidrogen.
Debut în competiție la Spa
Prototipul de anduranță Alpenglow Hy4 va debuta către finalul anului curent. Înainte de aceasta, vehiculul își va face prima apariție în competiție cu ocazia cursei de anduranță de 6 ore de la Spa-Francorchamps. Acesta va marca debutul în Campionatul Mondial de anduranță FIA WEC. Ulterior, prototipul francezilor va concura în prestigioasa și, totodată, dificila cursă de 24 de ore de la Le Mans.