CITROEN TRACTION AVANT: 90 DE ANI DE PROGRES FRANCEZ
Constructorul francez de automobile Citroen aniversează 90 de ani de la lansarea modelului Traction Avant. Acesta a fost primul automobil cu tracțiune față al mărcii. În același timp, este o mașină importantă datorită saltului tehnologic pe care producătorul din Hexagon l-a realizat cu acest model.
Data de 18 aprilie 1934 va rămâne scrisă cu litere de aur în istoria Citroen. Asta pentru că în acea zi avea să fie lansat primul model cu tracțiune față al mărcii. Este vorba despre celebrul model Traction Avant, al cărui nume inițial era Citroen 7 la momentul lansării. Aceasta s-a numărat printre primele mașini cu roți motrice față care s-au vândut în numere mari. Modelul a fost construit din 1934 până în 1957, iar numele său spune totul. Asta pentru că „Traction Avant” nu înseamnă altceva decât „tracțiune față”.
Traction Avant, o mașină a premierelor
Datorită acestei inovații, Citroen Traction Avant s-a vândut în aproape 760.000 de exemplare la nivel mondial. Cu toate acestea, Citroen nu a fost prima marcă ce a patentat tehnologia. Existau deja modele similare în SUA încă din 1929, în timp ce, în Germania, au apărut doi ani mai târziu. A a fost ultimul vehicul dezvoltat sub conducerea lui André Citroen, fiind recunoscut pentru ținuta de drum și confortul excelente.
În același timp, Citroen Traction Avant venea și cu alte tehnologii revoluționare pentru acei ani. Astfel, a fost prima mașină de serie din lume cu o structură a caroseriei de tip monococă, ce avea un aspect aerodinamic, o noutate absolută pe atunci. Mai mult decât atât, Citroen Traction Avant oferea în premieră frâne hidraulice și suspensie independentă pe ambele punți. Datorită acestor inovații, Citroen Traction Avant avea să fie cunoscut în mod neoficial ca mașina care a primit 100 de brevete.
Motorizări de până la 100 CP
În momentul lansării acum 90 de ani, Traction Avant a fost primul automobil Citroen cu motor în 4 cilindri „plutitor”. Acesta avea o cilindree de 1.303 centimetri cubi și dezvolta o putere de doar 32 CP. Propulsorul era cuplat la o cutie de viteze cu trei rapoarte și avea un consum de combustibil de 9 litri/100 km. Ulterior, mașina a beneficiat și de alte motorizări mai puternice.
Astfel, producătorul francez a introdus în gama Traction Avant versiunea 7B, care folosea un motor de 1,5 litri și 35 CP. Ceva mai târziu a fost lansată și o versiune mai performantă, denumită 7 Sport. Aceasta este pusă în mișcare de un motor de 1,9 litri și 46 de „cai”. Cel mai puternic motor montat vreodată pe Traction Avant a fost un V8 de 3,4 litri, care genera o putere maximă de 100 CP. Acesta echipa versiunea Traction Avant 22, care a fost lansată în octombrie 1934.
Versiune germană „Front”
Celebrul model a fost produs ca o alternativă la limuzina clasică și era oferit în două variante: „Légère” și „Normale”. Ulterior, au fost lansate și versiunile de caroserie Cabriolet, Commerciale, Familiale și Faux Cabriolet (Coupé). Mașinile aveau lungimi cuprinse între 4,45 și 4,96 metri. Interesant este faptul că, în anii 1934 și 1935, la uzina Köln-Poll a fost produs modelul „Front”. Aceasta era în esență versiunea germană a lui Traction Avant.