ASTON MARTIN VANTAGE FACELIFT, NOUL SAFETY CAR ÎN F1
În lumina schimbărilor și progresului, Aston Martin a sdus pe grila de start a Formulei 1 în 2024 cea mai recentă inovație a sa. Este vorba despre noul Vantage facelift, care și-a făcut debutul cu ocazia Marelui Premiu al Arabiei Saudite. Mașina va fi prezentă și în celelalte etape din calendarul din acest an.
Este al patrulea sezon în care producătorul britanic este prezent în Formula 1 și în calitate de furnizor al mașinii de siguranță. Safety Car-ul din 2024 este o versiune specială a vârfului de gamă Vantage. A fost prezentat recent alături de modelul de curse Vantage GT3 și de monopostul de Formula 1 AMR24. Noul Vantage este o versiune special echipată a modelului de înaltă performanță Vantage.
Motor V8 4.0 de 656 CP
Noul Safety Car Aston Martin Vantage este pus în mișcare de un motor V8 4.0 Twin-Turbo de 656 CP, construit manual. Acesta oferă cu 30% mai multă putere comparativ cu predecesorul său. Ca performanțe, mașina accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 3,2 secunde, cu 0,2 secunde mai repede decât modelul anterior. Viteza de top este de 320 km/h, ceea ce reprezintă un plus de 12 km/h.
Astfel, este cel mai rapid model din clasa din care face parte. Și asta, deși nu au fost necesare îmbunătățiri suplimentare ale motorului. De asemenea, britanicii nu au umblat nici la sistemul de răcire sau la cel de frânare pentru a adapta Vantage-ul la rolul său de FIA Safety Car. Pentru a transforma Vantage-ul în Safety Car a fost nevoie ca modelul de vârf Aston Martin să fie supus unui proces riguros. Acesta a presupus o aerodinamică îmbunătățită sub podea, un splitter frontal extins și un nou eleron posterior pentru o forță de apăsare superioară.
Pilotul Safety Car este același Bernd Mayländer
De asemenea, bara de lumini FIA a primit un nou profil aerodinamic, asigurând performanțe optime. Asta, deoarece fiecare milisecundă de performanță este vitală când mașina de siguranță conduce plutonul F1, în care pneurile scad în temperatură. În habitaclu, noul Vantage Safety Car este dotat cu două scaune Pole Position pentru pilotul FIA Safety Car, Bernd Mayländer, și colegul său.
De asemenea, consola centrală este personalizată cu o multitudine de comenzi. Există afișaje pentru timpul „live” pe un tur de circuit și pentru informații despre poziționarea pe circuit. În plus, este disponibilă și o cameră de luat vederi pe spate. Interiorul cu finisaje unice în culoarea Lime Essence este un omagiu adus culorilor de curse ale Aston Martin.
Pilotul FIA Safety Car laudă noul Vantage
Mayländer, care este pilot F1 Safety Car din anul 2000, a avut numai cuvinte de apreciere la adresa noului Vantage. „Este o plăcere să conduc noul Aston Martin Vantage. Această nouă versiune este cea mai rapidă de până acum. Primele impresii sunt pozitive deoarece am putut simți imediat îmbunătățirea manevrabilitatii și, desigur, plusul de putere. Avem nevoie de o mașină rapidă și controlabilă, astfel încât să putem răspunde rapid și în siguranță atunci când primim apelul pentru ieșire pe pistă. Noul Vantage oferă toate acestea”, a declarat Mayländer. Alături de noul Vantage Safety Car, Aston Martin a prezentat și noua mașină medicală din Formula 1. Aceasta este un DBX707.
Max Verstappen a fost unul dintre cei care au criticat fosta mașină de siguranță. După Marele Premiu al Australiei din 2022, triplul campion mondial a criticat vehement acel model. El spunea că era mai lent decât vechiul Safety Car, Mercedes-AMG. Olandezul critica lipsa de ritm a acesteia, ceea ce făcea dificilă menținerea temperaturii în „gume”. La acel moment, pilotul Red Bull remarcase lipsa de aderență și viteza redusă. El compara acel Safety Car cu o broască țestoasă.