ELEGANȚĂ SPORTIVĂ: NOUL MERCEDES-AMG GT 43 COUPE
Constructorul german de automobile Mercedes-AMG tocmai și-a extins portofoliul cu un nou model. Este vorba despre coupe-ul GT 43, care este noua versiune „entry-level” a modelului de performanță AMG GT. Marea noutate o reprezintă motorul cu 4 cilindri 2.0 Turbo, care oferă peste 420 CP și integrează și un sistem mild-hybrid.
Cea de-a doua iterație Mercedes-AMG GT Coupe a debutat în vara anului 2023 cu două motorizări V8. Prima dintre acestea oferă 476 CP și 700 Nm, iar vârful de gamă 585 CP și 800 Nm. Acum, la mai bine de jumătate de an distanță, producătorul german prezintă o nouă versiune de motorizare pentru coupe-ul său performant. Propulsorul nu este nou, el regăsindu-se pe „hot-hatch”-ul A45 AMG. Motorul la care ne referim este unul de 2,0 litri, cu patru cilindri. Acesta este supraalimentat cu o turbină și va reprezenta noua variantă „entry-level”.
4,6 secunde pentru sprintul 0-100 km/h
Așadar, gama de motorizări a noii generații Mercedes AMG GT a fost îmbogățită cu un nou motor. Vorbim aici despre o unitate cu 4 cilindri 2.0 Turbo, care reprezintă o premieră absolută pentru coupe-ul german de performanță. Cel mai mic propulsor este, în același timp, și cel mai „cuminte” din gamă. Astfel, în noua configurație, Mercedes-AMG GT 43 Coupe dezvoltă o putere maximă de 421 CP la 6.750 rpm. Cuplul motor de 500 Nm este disponibil pe o plajă cuprinsă între 3.250 rpm și 5.000 rpm. Trebuie spus că motorizarea integrează un sistem mild-hybrid, care oferă în plus 14 „cai” pentru o scurtă perioadă de timp.
Echipat cu acest motor, noul Mercedes-AMG GT 43 Coupe este capabil să sprinteze de la 0 la 100 km/h în numai 4,6 secunde. De asemenea, bolidul german viteza maximă pe care o poate atinge este de 280 km/h. Puterea este transmisă către roțile din spate prin intermediul unei cutii de viteze automată SpeedShift cu 9 trepte. Ceea ce este special la acest motor este turbocompresorul electric pentru gaze de eșapament, o tehnologie împrumutată din Formula 1.
Cinci moduri de condus
Spre deosebire de celelalte versiuni AMG GT, noul AMG GT 43 Coupe adoptă un design nou. Mașina primește o nouă bară de protecție față și aripi restilizate, care sunt o idee mai înguste. În standard, noul model este echipat cu o suspensie pasivă multi-link cu amortizoare din aluminiu. Opțional este disponibilă suspensia activă AMG Ride Control. Pe aceeași listă de „opționale” mai figurează și un sistem de direcție integrală. Prin programul AMG Dynamic Select, șoferul dispune de cinci moduri de condus: Smooth, Comfort, Sport, Sport+ și Individual.
Când este bifat sistemul AMG Dynamic Plus, mașina primește și modul Race. Pachetul mai conține un eleron activ, un diferențial care transmite puterea către puntea spate mai repede, un difuzor de aer care găzduiește evacuarea cvadruplă și etriere vopsite în galben pentru sistemul de frânare compozit. Pe puntea față sunt montate discuri ventilate și perforate de 390 x 36 mm cu etriere fixe cu șase pistoane. Pe axa posterioară, discurile au dimensiunile 360 x 26 mm și etrierele au un singur piston.
Configurația 2+2 este disponibilă opțional
Interiorul noului Mercedes-AMG GT 43 Coupe se distinge printr-un set de scaune sport îmbrăcate în piele Nappa. Modelul mai prezintă și un ecran central de 11,9 inch pentru sistemul multimedia și un instrumentar digital. În standard, noul coupe de performanță este disponibil într-o configurație cu două scaune. Opțional, clienții vor putea comanda modelul și într-o configurația 2+2. Pentru moment, cei de la Mercedes-AMG nu a anunțat prețurile noului model.