PORSCHE PREZINTĂ CEL MAI PUTERNIC TAYCAN
Producătorul german de automobile Porsche a publicat detaliile și fotografiile oficiale referitoare la noul Taycan Turbo GT. Vorbim despre cel mai puternic Taycan produs vreodată. Acesta poate fi comandat acum și într-o versiune pentru circuit, denumită Weissach.
Modelul electric Taycan este unul foarte capabil, în special în versiunea Turbo S. Acum, însă, constructorul din Stuttgart a adus berlinei sale cu zero emisii o serie de îmbunătățiri prin care a făcut-o și mai potentă. Noua versiune se numește Turbo GT și este cel mai puternic Taycan care a fost produs până acum. Clienții care își doresc un Porsche Taycan Turbo GT mai capabil pot comanda pachetul Weissach, care transformă modelul de stradă într-unul pentru circuit.
Dotări opționale fără costuri suplimentare
Din punct de vedere estetic, noul Taycan Turbo GT vine cu o bară de protecție față revizuită și prize de aer mai mari. Aspectul exterior este completat de jante de 21 de inch, un eleron activ și un difuzor de aer reproiectat. Farurile Matrix LED sunt oferite standard, însă doritorii pot opta pentru farurile HD Matrix LED fără nici un cost suplimentar. De asemenea, mașina a primit elemente din carbon, care fac ca masa proprie să fie cu 75 kg mai mică decât Taycan Turbo S. Frânele carbon ceramice sunt standard, iar etrierele sunt vopsite în nuanța Victory Gold. Paleta de culori include șase nuanțe. Între acestea se numără și Pale Metallic Blue și Sky Metallic Violet, care vor fi disponibile pentru doar un an.
La interior, utilizatorii vor regăsi scaune de tip scoică fabricate din CFRP (n.n. – plastic ranforsat cu fibră de carbon). Acestea sunt îmbrăcate într-o combinație de microfibră Race-Tex și piele neagră. Cele frontale sunt reglabile electric pe 18 direcții și sunt oferite opțional, fără costuri suplimentare. Pe tetiere este brodat logo-ul Turbo GT, iar inserțiile în nuanțele Volt Blue și GT Silver sunt disponibile la comandă. În plus, volanul GT este îmbrăcat și el în microfibră Race-Tex și are un marcaj pentru ora 12. Pachetul Sport Chrono, preluat de la Taycan Turbo S, este standard.
Sistem de propulsie de până la 1.019 CP
Așa cum spuneam, noul Porsche Taycan Turbo GT este disponibil și cu pachetul Weissach. Acesta include și mai multe elemente aerodinamice la exterior. Între acestea și-au făcut loc un deflector de aer pe dedesubt și un eleron posterior fix, care face ca apăsarea aerodinamică pe spate să ajungă la 220 kg. Pe varianta Weissach, scaunele spate și elementele care nu sunt neapărat necesare (inclusiv difuzoarele spate) au fost eliminate. Pentru o mai bună antifonare a habitaclului, germanii au folosit mai puțin material. Astfel, Taycan Turbo GT Weissach este cu 70 kg mai ușor decât Taycan Turbo GT.
Sistemul de propulsie electric al lui Taycan Turbo GT are un motor nou pe puntea spate, care integrează un invertor nou de 900 de amperi. Acesta folosește carbura de siliciu pe post de material semiconductor pentru un plus de performanță și de eficiență. Ambele versiuni produc o putere maximă de 789 CP. Cu ajutorul funcției Launch Control, această valoare crește până la 1.019 CP sau până la 1.100 CP pentru 2 secunde. Cuplul maxim ajunge până la 1.340 Nm.
Cea mai rapidă electrică de serie la Laguna Seca
În ceea ce privește autonomia, aceasta este de 555 de kilometri. Ca performanțe, noul Taycan Turbo GT sprintează de la 0 la 100 km/h în doar 2,3 secunde sau 2,2 secunde în cazul versiunii Weissach. Repriza 0-200 km/h durează 6,6 secunde (6,4 secunde cu pachetul Weissach). Viteza maximă a lui Taycan Turbo GT Weissach ajunge la 305 km/h. Celelalte versiuni Taycan sunt dotate cu funcția „Push to Pass”. În schimb, Taycan Turbo GT dispune de butonul „Attack Mode”, care, odată apăsat, oferă un surplus de 163 CP timp de 10 secunde.
Noul Porsche Taycan Turbo GT Weissach a devenit la final de februarie cea mai rapidă electrică de serie pe circuitul de la Laguna Seca (California). Avându-l la comenzi pe pilotul de teste Lars Kern, berlina de performanță cu emisii zero a fost cronometrat pe un tur de circuit cu timpul de 1 minut 27 secunde și 87 sutimi. În același timp, un exemplar pre-serie a parcurs circuitul Nurburging Nordschleife în 7 minute 7 secunde și 55 de sutimi, cu 26 de secunde mai repede comparativ cu Taycan Turbo S. Livrările noului Porsche Taycan Turbo GT sunt programate să înceapă în primăvară.