Dacă îți place să conduci în orice condiții, atunci cu siguranță un Suzuki Jimny este potrivit pentru sesiuni off-road. Genul de mașină cu care poți merge pe autostradă sau pe drumurile accidentate care urcă prin pădurile maiestuoase ale Carpaților.
Pentru a înțelege una dintre mașinile interesante de pe piață, am apelat la Bogdan Muzgoci pentru o sesiune off-road. Una din acele ședințe în care motorul Micului Samurai a fost turat la maxim. Pentru aceasta, Bogdan a apelat la dealer-ul Autonet-Giulești, la dispoziția lui regăsindu-se un Suzuki Jimny 1,5 AllGrip. Destinația? Două dintre cele mai spectaculoase șosele din țara noastră: Transalpina și Transfăgărășan.
Sesiunea
Mașina impresionează prin forța pe care o emană, chiar dacă este de talie mică, motorizarea oferind un 1,5 benzină. Ultima generație Jimny, destul de nouă pe piață, are aceleași dimensiuni ca predecesorul său din 1998/2018, cu diferențe de milimetri. Dacă prima dată îl vezi în fotografii, el impresionează pentru că pare impunător și spațios decât în realitate. Păstrând proporțiile, putem spune că este aproape un micro G-Klasse.
Este genul de mașină care “șochează” prin fuziunea perfectă dintre moștenirea modelului îndrăgit de atâtea generații și designul contemporan. Suzuki a păstrat aerul interiorului din anii ’90, completat de tehnologii moderne: asistență la coborâre și pornire în pantă. De asemenea, regăsești asistentul pentru păstrarea benzii, pilotul automat, geamurile electrice, frânarea de urgență și asistentul adaptiv pentru faza lungă.
Caracteristici
Autovehiculul este unul ușor, scurt, cu un unghi de bracare care îl face extrem de manevrabil în jungla urbană. Pe drum ușor accidentat, la cuplarea 4×4, micul Samurai face minuni chiar și cu cauciucuri înguste. Diferențialul blocabil face ca mașina să-și merite titlul de cel mai distractiv off-roader de pe piață, în viziunea noastră. Dotări perfecte pentru un traseu ușor pe Transalpina sau traversarea unui pârâu în zona Obârșia Lotrului.