Pe măsură ce automobilele evoluează, inclusiv a celor clasificate în categoria concept, asistăm la apariția unor prototipuri din ce în ce mai îndrăznețe. Un astfel de exemplu îl constituie cel mai nou prototip de la Lexus – LF 30 Electrified – prezentat la Tokyo Motor Show, acesta fiind realizat pentru a întruchipa viziunea “electrificată” care va defini viitorul modelelor constructorului japonez. Un concept apărut în cel de-al treizecelea an de existeță a mărcii.
Orice discuție despre LF-30 începe cu estetica sa, un vehicul science-fiction care pare a fi produsul unei imaginații extrem de bogate. Un autoturism ce încearcă să definească modul cum vor arăta mașinile anului 2030, vehiculul prezentându-se cu o formă aerodinamică îndrăzneață și un cockpit masiv din sticlă care se întinde pe toată suprafața superioară a cabinei. De departe, cele mai attractive elemente ale mșinii o reprezintă ușile de acces – care se deschid sub forma unei aripi de pescăruș – pentru a dezvălui un interior la fel de futurist. De altfel, întregul pachet oferă o linie ce pare a fi realizată cu ajutorul unei raze laser. În timp ce exteriorul LF30 atrage atenția, specificațiile tehnice sunt cele care îl fac cu adevărat atractiv. Conceptul este alimentat cu patru motoare electrice, câte unul pentru fiecare roată, o combinație ce asigură vehiculului 536 CP și un cuplu de aproximativ 700 Nm, ceea ce îi permite o accelerație de la 0 – 100 km/oră în circa 3,8 secunde.
Autovehiculul este acționat de o baterie litiu-ion de 110 kWh montată sub podea, care îi confer o autonomie de aproximativ 500 de km. de asemenea, LF-30 va dispune de modul de condus autonom – atunci cand este activat, scaunele se retrag și volanul dispare în bordul mașinii – moment în care se activează Lexus Teammate, șoferii urmând să-l direcționeze în funcție de dorință (parcare sau să se pregătească de plecare). Dar acestea nu sunt singurele caracteristici avansate ale modelului LF-30, autovehiculul urmând să fie dotat cu propria sa dronă – Lexus Airporter – acesta urmând să fie amplasat în partea din spate a mașinii (cu rolul de a transporta bagajul și/sau diferite mărfuri). Totuși, la fel ca majoritatea conceptelor, nu vă așteptați să-l vedeți pe șosele în viitorul apropiat – în următorul deceniu, multe dintre caracteriticile prezente pe acest model urmând să fie integrate în diferite vehicule ale constructorului japonez. Mai multe detalii sunt disponibile AICI.