Șampania este băutura esențială în timpul vacanței sau a celor mai importante momente din viață. Este produsul care definește cel mai bine un anumit stil de viață, asocierea perfectă cu succesul dobândit în cariera profesională!
Fiindcă vorbim de gust, este bine să știm că șampania a îmbrățișat de timpuriu cultura și producția ecologică. Champagne, locul de unde provine numele vinului, a fost prima regiune viticolă din lume care a devenit sustenabilă. Regiunea a calculat amprenta de carbon, marii jucători din zonă îmbunătățindu-și acreditările ecologice. Un exemplu este Moët Hennessy care a intrat în topul durabilității printr-o metodă foarte publică.
Inițiative sustenabile
La Living Soils Forum, desfășurat la Paris (2020), Philippe Schaus (CEO-ul Moët Hennessy) sublinia inițiativele companiei în domeniul durabilității. Printre ele se numără interzicerea erbicidelor și investițiile într-un nou centru de cercetare a viticulturii ecologice. “De-a lungul podgoriilor o să regăsiți plante pentru atragerea albinelor. Deșeurile sunt reciclate, în timp ce consumul de apă a fost redus cu o treime”, spune Philippe Schaus.
Iar pasul către sustenabilitate este remarcat și prin numirea unui director dedicat. Misiunea acestuia este implementarea inițiativelor decise de conducerea mărcilor, precum și colaborarea cu experții unor organisme recunoscute în domeniu. Ruinart a anunțat planuri ambițioase pentru 2023, inclusiv plantarea a 25.000 de copaci. Eforturi dublate de schimbarea ambalajelor, marca lansând un ambalaj reciclabil pentru Blanc de Blancs.
Ambalaje ecologice
Produs din hârtie texturată, ambalajul șampaniei îmbracă forma sticlei ca o haină elegantă, perfectă. Prin acestă decizie se elimină clasicul carton, un produs care contribuie la creșterea emisiilor de carbon în industria spumantelor. Alternativă ecologică, ambalajul este de nouă ori mai ușor decât cel clasic, amprenta de carbon fiind redusă cu 60%. Așadar, este bine să cunoașteți eforturile depuse de marii producători pentru un mediu mai curat.