FERRARI, ESENȚA SPIRITULUI DE CURSE!
Încep editorialul cu un remember: victoria obținută de Ferrari la Daytona în anul 1967, moment unic în istoria mărcii. În runda inaugurală, constructorul italian avea să ocupe primele trei locuri, cele trei mașini trecând împreună linia de sosire.
Modelele participante – 330P3/4, 330 P4 și 412 P – au reprezentat în epocă vârful dezvoltării modelului Ferrari 330 P3. Un vehicul îmbunătățit constant de inginerul-șef Mauro Forghieri, 330 P3/4 încapsulând spiritul prototipurilor sportive din anii 1960. Un deceniu considerat epoca de aur a curselor din motorsport și referință pentru generații întregi de ingineri și designeri. Astăzi, Daytona SP3 este o ediție limitată care se alătură seriei Icona.
Design-ul
Design-ul modelului Daytona SP3 este rezultatul unui joc armonios de contraste, suprafețe sculpturale și voluptoase. Linii care dezvăluie importanța crescândă a aerodinamicii în vehiculele de curse precum 330 P4, 350 Can-Am sau 512 S. Alegerea îndrăzneață a caroseriei “Targa” – cu hard-top detașabil – a fost inspirată d euniversul prototipurilor sportive. Astfel, Daytona SP3 nu oferă doar plăcere la condus, ci și performanțe utilizabile.
Din punct de vedere tehnic, Daytona SP3 se inspiră din soluțiile sofisticate adoptate deja în cursele din anii 1960. Modelul este echipat cu V12 aspirat natural, monttat longitudinal în spate, în stilul tipic al mașinilor de curse. Unitatea dezvoltă circa 850 CP și un cuplu de 697 Nm la turații maxime de 9500 rpm. Șasiul este construit în întregime din materiale compozite – folosind tehnologii din Formula 1 – prezente doar pe modelele La Ferrari.
Interiorul
Interiorul Daytona SP3 are caîși regăsește sursa de inspirație în iconicele modele 330 P3/4, 312 P și 350 Can-Am. Pornind de la ideea unui șasiu de înaltă performanță, designerii mărcii au creat un spațiu extrem de rafinat. Cabina oferă confortul și sofisticarea unui Grand Tourer modern, păstrând un limbaj stilistic minimalist, specific unei mașini de curse. Un spațiu care își propune să garanteze șoferului și pasagerului un mediu confortabil.
Ideea principală a fost lărgirea câmpului vizual al cabinei, creând o întrerupere clară între bord și cele două scaune. Tabloul de bord urmează aceeași filozofie: structura îmbrățișează toată zona care se conectează cu parbrizul. Planșa de bord Ferrari pare să plutească în interiorul tapițeriei, tema de stil fiind dezvoltată pe două niveluri. Aspectul este curat, sculptural, toate comenzile tactile HMI fiind grupate sub linia de despărțire funcțională.
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal AICI