BMW a participat la Transylvania Classic, un raliu de regularitate care include și o secțiune dedicată mașinilor electrice. Ca în fiecare an, constructorul a participat cu diferite modele, în acest an fiind înscrise modelele iX3 și i3. De altfel, iX3 a fost la prima participare într-o competiție oficială de motorsport.
Un raliu de regularitate nu are în prim-plan viteza, ci capacitatea de orientare și respectarea anumitor cerințe de deplasare. În condițiile unei veri caniculare, ambele modele au arătat că deplasările extra-urbane se pot face confortabil, fără restricții. Cum am avut ocazia să-l văd la “lucru”, pot spune că BMW i3 s-a comportat ca un veritabil hot-hatch. A demonstrat calități de condus excelente, ținând cont de legendarul Transfăgărășan.
Parcurs impecabil
Al doilea model participant – iX3 – a asigurat tot confortul unui vehicul SAV conventional. El a demonstrat că este capabil de reprize sportive pe drumurile virajate din Transilvania. Totodată, a arătat că are o capacitate excelentă de recuperare pe coborârea Transfăgărășanului, acumulând circa 7 kWh. La finalul celor două zile, iX3 a oferit o autonomie de peste 350 km, în condițiile unui condus dynamic. Inclusiv prin întrebuințarea aerului condiționat.
Cu cele două modele, BMW a arătat că poate oferi automobile electrificate eficiente, care pun dezvoltarea durabilă în prim-plan. Element regăsit în procesul de fabricație cu energie regenerabilă și optimizarea eficientă a materialelor, asigurând reducerea amprentei de CO2. În acest context, Tinmar Energy a fost partenerul celor două echipaje la Transylvania Classic. Un furnizor privat implicat în producerea de energie verde la nivel național.
Experiența competiției
Gabriel Nica este un jurnalist cunoscut în piața auto și unul dintre piloții implicați în competiție. Concurent cu #70, el a spus: “Am acceptat participarea la Transylvania Classic fără să știu la ce mă înham. Raliurile de regularitate sunt mai complicate, experiența fiind revelatoare. Am avut ocazia să urmez la virgulă indicațiile înscrise pe foaia de parcurs, descoperind drumuri care îți taie respirația. Totodată, am testat și relația cu partenerul de drum”.
Alex Buțu, jurnalist și concurent cu #65, a fost cel de-al doilea pilot care a condus modelul i3. “Transylvania Classic a fost prima mea participare la o competiție de regularitate. Fiind la volanului unui i3, pot spune că m-am bucurat de caruselul de viraje al Transfăgărășanului. Autonomia permisivă a modelului a fost completată de eficiența sistemului de frânare. BMW te obișnuiește cu un stil de condus prin care anticipezi mereu traficul”.
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal AICI