Lexus anunța în urmă cu puțin timp noua generație a modelului NX. Mult îmbunătățit, cu caracteristici moderne, am fost curios să testez pe ultima sută de metri versiunea actuală. Așadar, am apelat la importatorul oficial al mărcii și, la începutul lunii iulie, am luat calea Transalpinei.
Încă de la început trebuie să spun că este o mașină excelentă, din toate punctele de vedere. În primul rând, chiar dacă modelul beneficia de scaune sport, s-a dovedit a fi extrem de confortabil. Și specific acest aspect deoarece în acea zi aveam să parcurg aproximativ 900 de km. Cu propulsie hibridă, Lexus NX s-a dovedit a fi un bun companion pe autostradă sau serpentinele Transalpinei. Un SUV compact și cu ținută de drum excelentă.
Design exterior
Design-ul exterior este unul ușor de observat. O linie compactă care se păstrează extrem de bine, în ciuda anilor. De asemenea, regăsești la interior un stil japonez bine gândit și ergonomic. Gândită pentru a-ți oferi confort, mașina este o alternativă plăcută la modelele similare de pe piață. Până la urmă, confortul și tehnologia nu pot exista fără linia de design interioară, element important în opinia ea.
Pentru că modelul este un SUV compact premium, interiorul este unul pe măsura cerințelor. Cum, cel mai probabil, ți-a trezit interesul la exterior, odată urcat la bord observi o altă lume. Dacă mă pot exprima așa. Accentul este pus pe tehnologie, completată cu detalii premium, cu care te obișnuiești pe măsură ce trece timpul. Și spun asta pentru că este o mașină total diferită de concepția constructorilor europeni.
Linie interioară
În ciuda multitudinii de butoane, multe urmând să dispară odată cu noua genrație, totul este la îndemâna șoferului. Amplasarea consolei centrale și ecranului este una corectă, șoferul putând interacționa ușor cu sistemul infotainment. Touchpad-ul este amplasat în fața cotierei, fiind foarte practic când te afli la volan. Scaunele sunt încălzite și ajustabile electric, fiind perfecte pentru o persoană cu probleme lombare.
Profilul lor asigură o poziție comodă și oferă o bună vizibilitatea asupra drumului. Totuși, chiar dacă nu era deranjabil, au existat situații când montantul A mi-a obturat vederea de ansamblu. Un aspect sesizat este calitatea zgomotului în cabină, unul extrem de redus (în special pe autostradă). În spate, pasagerii s-au putut bucura de un confort la standarde înalte, existând suficient spațiu pentru cap sau picioare.
Tehnologie & ținută de drum
Modelul NX 300h folosește o tehnologie integral hibridă, care constă în motorul de 2,5 litri și două motoare electrice. Un sistem hibrid care oferă 197 CP și transmie automată E-CVT care simulează existenţa a şapte trepte de viteză. Precum toate modelele hibrid Lexus, NX 300h are costuri de utilizare impresionant de reduse. Un aspect observat în cursul testului, cei 900 km fiind parcurși cu aproxzimativ jumătate de rezervor.
Versiunea 300h nu-ți oferă demaraje în forță, mașina adresându-se celor care preferă un stil relaxat de condus. Bazat pe confort, Lexus NX 300h nu este făcut pentru off-road. Accelerația între 0/100 km/oră se atinge în 9,2 secunde, viteza maximă fiind de circa 180 km/oră. Remarcată este ținuta de drum, una excelentă chiar și în porțiunile marcate de numeroase serpentine. În fine, Lexus NX 300h este perefect pentru cei care doresc un vehicul premium.
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal AICI