Jaguar Classic sărbătorește cea de-a 70-a aniversare a legendarului moel Type-C, creând o ediție limitată a modelului C Continuation, acestea urmând să fie produse manual în cadrul Jaguar Classic Works din Coventry. Programul C-Type Continuation va permite pasionaților de curse istorice să dețină un exemplar construit de Jaguar în urmă cu aproape șaptezeci de ani (1953).
Type-C, fabricat inițial între anii 1951 – 1953, a fost renumit pentru forma sa fluidă, modelul fiind realizat de designer-ul auto Malcom Sayer pentru Jaguar Cars. Un model care a reușit să se impună în prestigioasa cursă Le Mans (24 ore) – la debutul din 1951 – marcând prima dintre cele șapte victorii la celebra cursă de anduranță franceză. Începând cu anul 1952, Type-C a fost pionier în adoptarea unor tehnologii inovatoare de frânare pe disc din motorsport, un sistem dezvoltat de Jaguar și Dunlop care a reușit să obțină o primă victorie – cu Stirling Moss la volan – la Reims Grand Prix și contestând supremația altor vehicule la Mille Miglia.
Type-C a câștigat din nou la Le Mans în 1953, o altă premieră pentru frânele pe disc și, de asemenea, s-a bucurat de succes în rândul echipelor private, constructorul reușind să devină vice-campion în World Sportscar Championship. Comentând istoria mărcii, Dan Pink (Director Jaguar Classic) a spus: “Condus de unii dintre cei mai admirați piloți de curse din istorie, Type-C a pus bazele succesului Jaguar în cursele de anduranță, fiind sinonim cu inovația în design și inginerie. După 70 de ani, Jaguar Classic folosește cele mai noi tehnologii – alături de abilitățile și expertiza artizanală a mărcii – pentru a oferi entuziaștilor acest autovehicul legendar”.
Dintre cele 53 de modele Type-C – construite în anii 1950 – 43 au fost vândute unor echipe private, dar specificațiile de producție ale acestora s-au limitat la frâne cu tambur, carburatoare double SU și 200 CP, specifice mașinilor din 1951. Opt noi mașini Type-C Continuation vor fi construite înainte de evenimentul din 2022 care sărbătorește acest prestigios model. Fiecare exemplar va reflecta specificațiile mașinii câștigătoare la Le Mans din 1953, inclusive motorul de 3,4 litri cu triplu Weber 40DCO3 și 220 CP, precum și frânele pe disc. bazându-se pe experiența acumulată anterior, Jaguar Classic a consultat arhivele.
Datele obținute – alături de scanarea computerizată a unui model Type-C original – a ajutat echipa în proiectarea și construcția cât mai autentică a acestui autovehicul. Accesul exclusiv la schițele originale și înregistrările companiei din epocă – inclusiv design-ul proiectat de Malcom Sayer – a ajutat echipa de dezvoltare să recreeze correct specificațiile autentice ale mașinii din anul 1953. Rămâne să vă ținem la curent cu etapele de lansare ale modelului și, pe măsură ce informațiile vor fi disponibile, să vă prezentăm și dinamica de condus ale acestui istoric autovehicul. Detalii Jaguar Classic AICI.
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal pentru mai multe informații – AICI